نگاهی به داخل خانه لگوی دانمارک؛ مکانی برای نمایش خلاقیت

به گزارش فناوری فرهنگی، به تازگی در کشور دانمارک، «خانه لِگو»ی زیبایی با ۲۵ میلیون آجر رنگی که تداعی‌کننده آجرهای لگو هستند، ساخته شده تا محلی باشد برای بازی و تفریح کودکان و حتی بزرگسالان.

این بنا که ۱۱۱۵ متر مربع مساحت دارد در خانه اصلی خود یعنی در شهر  بیلوند دانمارک واقع شده است و محصول خلاقیت و ۴ سال سخت‌کوشی و برنامه‌ریزی دقیق است.

همان طور که می دانید، LEGO نام تجاری نوعی اسباب‌بازی است که در کشور دانمارک تولید می‌شود. محصولات لگو شامل قطعات کوچک رنگارنگ (اصطلاحا آجرهای لگو) است که عموماً کائوچویی یا پلاستیکی هستند و می‌ توان آنها را به یکدیگر وصل کرده و اجسام گوناگونی ساخت.

در رابطه با ساخت این مرکز بازی، یکی از مالک شخص‌سوم لگو موسوم به «کرک کریستیانسه» در بیانیه ای اظهار داشت: «با آجرهای لگو می توانید خلاقیت خود را به منصه ظهور بگذارید و هر آنچه می خواهید را بسازید. در خانه لگو، تا دلتان بخواهد می توانید رویاپردازی کنید و ناممکنی وجود ندارد. بدون شک در این مرکز هیجانی متفاوت و شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد.»

ابتکار از نوع رنگارنگ

معماری این بنا به عهده موسسه BIG (بجارک اینگل گروپ) بود. آن ها با استفاده از ۲۱ آجر غول‌پیکر لگو این ساختمان را طرح‌ریزی کرده و ساخته‌اند. در فضای داخلی آن شاهد گنجیه گسترده ای از انواع لگوها و نمایشگاه آثار خواهید بود.

به صورت کلی، خانه لگو شامل ۲ فضای نمایشگاهی و ۴ زمین بازی است و هر کدام از این مناطق در ۴ رنگ مختلف از یکدیگر تفکیک شده اند. همچنین گفتنی است که هر رنگ نیز تم ویژه خود را دارد.

به طور مثال، رنگ قرمز برای مهارت های ابتکاری است، آبی برای درک مفاهیم و مهارت های شناختی، سبز برای تجربه های اجتماعی و زرد میز برای کارهای حسی در نظر گرفته شده است.

بد نیست اشاره کنیم که مراسم افتتاحیه خانه لگو در دانمارک با حضور خانواده سلطنتی این کشور یعنی شاهزاده فردریک و شاه‌دخت مری برگزار شد.

این بنا همچنین محل اجتماع رستوران های مختلف است و در محوطه خود زمین بازی دارد. از این رو انتظار می رود که به یکی از جاذبه های گردشگری دانمارک تبدیل شود.

منبع: روزیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد