بازی‌های آموزشی جدی گرفته می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد میرزایی  درباره زمان و نحوه برگزاری مسابقه «جایزه بازی‌های جدی» گفت: این مسابقه در حاشیه کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به سایت بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای ثبت‌نام کنند. برای نخستین بار است که چنین مراسمی با این رویکرد و ابعاد برگزار می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی روی صنعت گیم کشور داشته باشد و راه جدیدی را پیشروی بازی‌سازان ما قرار دهد.

دبیر اجرایی مسابقه «جایزه بازی‌های جدی» درباره شرایط شرکت‌کنندگان در این رقابت گفت: محصولاتی که می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند باید در درجه اول هدف آموزشی خاصی را دنبال کنند و مهارت خاصی را در خود گنجانده باشند. این مهارت‌ها می‌تواند نظامی یا رانندگی و یا در زمینه فرهنگی و یا اجتماعی باشد. علاوه بر این بازی‌ها می‌توانند در زمینه تبلیغات و سلامت نیز طراحی شده باشند.

وی با بیان اینکه سبک بازی‌های جدی سبک جدیدی نیست اظهار کرد: ما در گذشته نمونه‌های موفقی در حوزه بازی‌های جدی داشتیم، اما این بازی‌ها به طور پراکنده طراحی و عرضه شده بودند. یکی از اهداف این مسابقه، ایجاد فضای بهتر برای سازندگان چنین بازی‌هایی است. در کشور ما پتانسیل بالایی برای ساخت چنین بازی‌هایی وجود دارد؛ اما چون تاکنون این سبک از بازی‌ها جدی گرفته نشده‌اند، محصولات چندانی به بازار عرضه نشده‌اند.

معاون حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای افزود: تابه‌حال در برخی از مراکز نظامی و آموزشی از چنین بازی‌هایی استفاده شده است و حتی بسیاری از بازی‌سازان ما در دوره سربازی خود، روی پروژه‌های شبیه‌سازی کار کرده‌اند و در برخی از مراکز روانشناسی نیز از این محصولات برای تسریع بهبود درمان بیماران استفاده شده است؛ اما این موضوع چندان گسترده نبوده و ما سعی می‌کنیم تا در مسابقه «جایزه بازی‌های جدی» مردم را بیشتر با این محصولات آشنا کنیم.

حل مشکل بازی‌سازان با بازی‌های جدی

میرزایی اظهار کرد: اگر چنین بازی‌های جدی گرفته شوند بسیاری از بازی‌سازان که در حال حاضر با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌توانند از این طریق بازار گسترده‌تری را در اختیار داشته باشند و بازی‌هایی اختصاصی برای نهادها، سازمان‌ها و یا حتی بخش خصوصی طراحی کنند و از این طریق هم تجربه خود را بالاتر ببرند و هم فرآیندهای فرهنگی، آموزشی و درمانی را در جامعه ارتقا بخشند.

معاون حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای درباره نوع بازی‌هایی که می‌توانند در این رقابت حضور داشته باشند گفت : بازی‌های شرکت‌کننده در این گرده‌همایی مختص به پلتفرم خاصی نیستند و همه بازی‌ها فارغ از نوع سخت‌افزار و یا پلتفرم خود می‌توانند در آن شرکت داشته باشند.

وی درباره میزان استقبال از مسابقه «جایزه بازی‌های جدی» گفت: با توجه به اینکه در این مسابقه از بسیاری از مدیران نهادها و سازمان‌ها دعوت به عمل خواهد آمد تا حضور پررنگی داشته باشند، به نظر می‌رسد فضای مناسبی به‌وجود آید و استقبال خوبی هم از این گردهمایی شود.

دبیر اجرایی مسابقه «جایزه بازی‌های جدی» درباره مراحل این رقابت گفت: بازی‌سازانی که محصولاتشان ساخته شده و یا در حال طراحی هستند می‌توانند تا آخر مهر ماه برای شرکت در مسابقه ثبت‌نام کنند؛ بعد از آن داوری اولیه‌ای توسط کارشناسان انجام خواهد شد و اگر نیازی به مصاحبه با طراحان بود این اقدام صورت خواهد گرفت و در نهایت بازی‌هایی انتخاب خواهند شد و به مرحله بعد راه می‌یابند.

وی‌ افزود: بازی‌سازانی که موفق به جلب نظر کارشناسان شدند در روز برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال فرصت خواهند داشت تا در حضور داوران محصول خود را معرفی کنند تا داوران از میان آن‌ها برترین‌ها را انتخاب کنند. همچنین برای بازی برتر 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به بهترین بازی تعلق خواهد گرفت.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد