القاء فرهنگ درست به کودکان در قالب ساخت انیمیشن‌های ایرانی ـ اسلامی

به گزارش فناوری فرهنگی، داریوش دالوند، از مؤسسان شرکت آریا صنعت تخیل بروجرد  با اشاره به این‌که بروجرد پایتخت انیمینشن کشور است، گفت: با توجه به گسترش روزافزون شبکه‎های اجتماعی در فضای مجازی و اثرگذاری بسیار عمیق آنها در زندگی رومزه، انیمیشن بسیار می‎تواند مؤثر باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از خامی کودکان سوء‌استفاده می‎کنند و انیمیشنی با تفکر و عقیده غربی ـ یهودی به خورد آنان می‌دهند و با داستانی هیجان‌انگیز آنان را وادار به اطاعت از این عقیده می‌کنند.
دالوند با بیان این‌که مسئله اینجاست که بیشتر انیمیشن‌ها جزو تولیدات ایرانی نیست، اضافه کرد: ما با ساخت انیمیشن و موشن گراف‎هایی با مضمون ایرانی ـ اسلامی از جمله ناسور، رستم و سهراب، پهلوان پنبه و … فرهنگ درست را به کودکان القاء خواهیم کرد.
لازم به ذکر است: آنچه پژوهش‌ها آشکار می‌سازد این است که درصد بالایی از کودکان مدت زمانی بیش از زمان حضور در مدرسه و خانواده را در دنیای فیلم و کارتون سپری می‌کنند، نظارت والدین بر تماشا این کارتون‎ها و نظارت مسئولین بر ورود این فیلم‌ها و حمایت از انیمیشن‌سازان برجسته کشور بر جلوگیری از غالب شدن فرهنگ بیگانه به کودکان کمک می‎کند.

منبع: ایکنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد