باید قهرمان های ملی ، نقش اول بازی های دیجیتال باشند

به گزارش فناوری فرهنگی، برنامه “گفت و گوی اجتماعی” رادیو گفت و گو با موضوع نظام توزیع بازی های رایانه ای و با حضور دکتر جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

دکتر جمشید جعفرپور با اشاره به ایجاد بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در جهت ساماندهی، سازماندهی و سیاست گذاری بازی های رایانه ای به ویژه ساخت داخل، بنیاد ملی بازی های رایانه ای چند سال پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی پایه گذاری شد و اساس نامه اش به تصویب رسید و به عنوان واحدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کرده است و تا به حال هم کیفیت و کمیت کارها تا حدود بسیار زیادی قابل قبول بوده است.

وی با تاکید بر نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهار داشت: قرار این است که این بنیاد، یک بنیاد حمایتی باشد مهندسین جوان و با استعدادی را داریم که با حمایت بنیاد از آنها بتوانند خودشان بازی ها را طراحی و به بازار عرضه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: زمانی که بنیاد تشکیل شد، فقط دو بازی یارانه ای داخلی داشتیم و الان قطعا بیش از صد بازی در دسترس عموم است و البته این تعداد هم کافی نیست و باید با حمایت هایی که انجام می دهد بازی ها را همگام با آخرین فنآور ی ها به بازار عرضه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه سیاست گذاری محتوایی بر روی بازی ها وجود دارد؟ گفت: جهت گیری که بنیاد در این خصوص دارد و البته قابل تکمیل شدن است، این است که شخصیت ها و قهرمان های ملی و اسلامی را قهرمان بازی های خودش قرار دهد و حوادث غرور آفرینی مثل جنگ و انقلاب را موضوع بازی های خودش قرار دهد.

جعفرپور در خصوص وظایف بنیاد ملی بازی های رایانه ای عنوان کرد: بنیاد وظیفه معرفی بازی های مضر و خطرناک را دارد و به اضافه اینکه از ورود آنها جلوگیری شود اما در حوزه بازی ها مثل خیلی از کالاهایی که قاچاق هستند و به وفور در دسترس مردم قرار می گیرند متاسفانه بازی های قاچاق در بازار است و مورد اقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفته اند.

وی در خصوص حل این معضل گفت: این معضل را در جاهای مختلف فنآوری ها و فضاهای مجازی هم داریم و باید در بستر کلی تری تصمیم گیری و سیاستگذاری شود.

منبع: گفت و گوی اجتماعی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد