جشنواره لباس کودک و نوجوان به‌دنبال ایجاد ویترین ملی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اولین جلسه شواری فنی نخستین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان با حضور مینو پدرام، دبیر نخستین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان و دیگر اعضاء شورا برگزار شد.

بر اساس مباحث مطرح دراین جلسه، مقرر شده است نخستین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان با همراهی حداکثری برندهای این رسته با هدف ایجاد ویترین ملی برگزار شود.

مشورت در راستای انتخاب اساتید برای کارگاه های آموزش، تأکید بر لزوم جلب مشارکت آثار برتر برندها برای ایجاد ویترین درخور جشنواره و نمایش آثار برندهای برتر حوزه طراحی و تولید لباس نوزاد از جمله مباحث مطرح دراین جلسه بود.

نحوه نمایش لباس ها در جشنواره و عدم استفاده از ماکن و ارائه ایده با تکیه بر ویترین برندهای معتبر این حوزه همراه با استفاده از استندهای چوبی و در کنار ماکت‌های کودکانه و فانتزی نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

توجه به کاربرد چاپ و گلدوزی و جلب توجه دانشجویان با تکیه بر کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویی مرتبط، تولید انبوه برای پارچه‌های کاربردی و ورود ایده های خلاقانه به چرخه نساجی، ایجاد ارتباط مؤثر میان طراحان و تولیدکنندگان و حضور هر دو گروه در مسابقه زنده جشنواره نیز در این جلسه عنوان شد.

همچنین مقرر شد با ایجاد فضای مشارکت بازدیدکنندگان با نگاه آموزشی و کارگاهی همراه با سرگرمی های مرتبط همچون چاپ و نقاشی کودکان بر روی لباس و بحث های روانشناختی در حوزه پوشاک کودکان و نوجوان، اثراث درخور توجه این رویداد افزایش یابد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد