کتاب فناوری‌های صنعت بازی‌های ویدئویی ایران تدوین و چاپ شد

به گزارش فناوری فرهنگی، کتاب فناوری‌های صنعت بازی‌های ویدئویی ایران شامل معرفی درخت فناوریهای این صنعت و اطلاعات و فناوری‌های مربوط به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت بازی‌های ویدئویی  توسط ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و چاپ شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کتاب فناوری‌های صنعت بازی‌های ویدئویی ایران پس از ترسیم درخت فناوری و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌های فعال در این حوزه، در 77 صفحه و دو نسخه فارسی و انگلیسی تدوین و نهایی شد.
در بخش مقدمه این کتاب ضمن مرور بر فناوری‌های بازی‌های ویدئویی، در مورد درخت فناوری ترسیم شده شامل فناوری‌های پیش تولید، فناوری‌های تولید، فناوری‌های پس از تولید، فناوری‌های جانبی و مکمل تولید بازی‌های ویدئویی، فناوری‌های نشر و توزیع بازی‌های ویدئویی و دانش و مهارت استفاده از بازی‌های ویدئویی نیز توضیحاتی همراه با نمودار درخت فناوری ارائه شده است.
در صفحات مربوط به شرکت‌ها علاوه بر تشریح فناوری‌های موجود در این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف، نام و لوگوی شرکت، مشخصات افراد اصلی شرکت، ماموریت‌ها و فعالیت‌های اصلی شرکت در حوزه بازی‌های ویدئویی، تصویر و مشخصات نمونه محصولات شرکت و اطلاعات کامل تماس شرکت درج شده است.
شرکت‌های معرفی شده در این کتاب از طریق جست‌وجوی میدانی و اطلاعات مندرج در کتب نمایشگاهی تخصصی مربوطه، شناسایی شده که پس از بررسی، اطلاعات مورد نیاز به روش خوداظهاری از شرکت‌های مذکور اخذ و جمع‌آوری شده است.
نسخه انگلیسی این کتاب در دومین نشست فروم Second Cultural Technologies and Crative Indusrtries Forum در آگوست 2017 در سئول در اختیار شرکت‌های کره‌ای قرار گرفت.
امید است با نشر این کتاب گامی هر چند کوچک در جهت رشد و توسعه صنعت بازی‌های ویدئویی و تعالی جایگاه بین‌المللی آن برداشته شود.
نسخه انگلیسی کتاب فناوری‌های صنعت بازی‌های ویدئویی ایران از طریق سایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی قابل دانلود است. نسخه فارسی این کتاب به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
پایان پیام

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد