اعتبار خرید کتاب از نویسندگان رشد ۴۰درصدی داشته است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدمهدی احمدی؛ مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان گفت: امسال اعتبار خرید کتاب از نویسندگان استانی با ۴۰درصد افزایش به چهارمیلیارد تومان افزایش یافته است.

محمدمهدی احمدی در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب در استان گلستان گفت: انسان فطرتاً اجتماعی بوده و لازمه آن نیز الگوپذیری است. الگویی که افراد برای شکل‌گیری و سبک زندگی خود انتخاب می‌کنند می‌تواند در ترقی و تعالی و یا در تنزل و سقوط فرد نقش داشته باشد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انسان‌هایی که رابطه منطقی با کتاب دارند و آن را در سبد خانوار قرار می‌دهند و نگاه آن‌ها به کتاب اصلی است، این افراد الگوهای خود را از کتاب‌هایی که مورد توجه آن‌هاست، انتخاب می‌کنند؛ انسان‌های اهل مطالعه و اهل فکر از کتاب‌های مفید استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر ایجاد ارتباط منطقی با کتاب، خاطرنشان کرد: آنان که با کتاب ارتباط منطقی دارند و اهل مطالعه و تحقیق هستند، در زندگی از مناسک عبور کرده و وارد حوزه معرفتی می‌شوند. انسان‌ها در زندگی با دو حوزه روبه‌رو هستند: حوزه نمادها و مناسک و دیگری حوزه معرفتی است. اگر در حوزه اول توقف کنیم فردی شکلی و سطحی می‌شویم که فقط به ظواهر اهمیت می‌دهیم. آنان که اهل مطالعه هستند در مناسک توقف نمی‌کنند.

احمدی در ادامه تأکید کرد: جامعه اهل کتاب جامعه‌ای با معرفت و رشد یافته و براساس انسانیت است. در جامعه اهل کتاب و مطالعه ظلم، ستم و رشوه وجود ندارد، بلکه جامعه‌ای باکرامت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که دومین اثر رابطه منطقی با کتاب، الگوگیری مناسب در زیست فرهنگی است، اظهار کرد: الگوی تعریف‌شده‌ای برای زیست فرهنگی نداریم. بر همین اساس چیزی در یک جایی حرام و جای دیگری حلال می‌شود. الگوی زیست فرهنگی موجب می‌شود که ما براساس اخلاق و آموزه‌های انسانی و دینی حرکت کنیم. کسانی که این الگو را ندارند الگوهای غلط را از فرهنگ‌های دیگر انتخاب می‌کنند و رفتار آنان با آموزه‌های دینی تطبیق ندارد. همچنین افزایش آرامش و کاهش استرس و رهایی انسان از پوچ‌گرایی از دیگر ثمرات رابطه منطقی با کتاب است.

وی با بیان این‌که گفته می‌شود گسترش فضای مجازی موجب کاهش مطالعه کتاب شده است، گفت: من معتقدم دلیل کاهش سرانه مطالعه کتاب مربوط به خودباوری غلطی است که در وجود همه ما قرار دارد. برای همین باید به خودمان تلنگری بزنیم.

احمدی با اشاره به اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبار خرید کتاب از نویسندگان امسال رشد ۴۰درصدی داشته و به چهارمیلیارد تومان افزایش یافته است. کمک به شبکه توزیع کتاب در قالب کتابفروشی‌ها از دیگر حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این حوزه است. براین اساس اگر منطقه‌ای نیاز به کتابفروشی داشته باشد تسهیلات ۸درصدی تا سقف سیصدمیلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود. یکی دیگر از سیاست‌های حمایتی در حوزه فرهنگ و هنر، معافیت مالی موسسات فرهنگی، هنری و سینمایی است که برای کتابفروشی‌ها این کار شروع شده است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان ٢۵ تا ٣٠مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های گرگان برگزار می‌شود

منبع:صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد