برنامه جدید وزارت ارتباطات برای مراقبت از کودکان

به گزارش فناوری فرهنگی،  روز گذشته رسانه ها از سقوط و خودکشی دو دانش آموز دختر اصفهانی که تحت تاثیر بازی نهنگ آبی قرار گرفته بودند خبر دادند.

در این زمینه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفات جدی هم در فضای مجازی وجود دارد، ادامه داد: به عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگتر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.

وزیر ارتباطات افزود: به عنوان حاکمیت نیز باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم.

جهرمی خاطرنشان کرد: این از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که بزودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق تلخ اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متاسفانه مجددا قابل تکرار است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئولیم. مراقبت از آنها را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهیم.

به گزارش مهر، «چالش نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور مرسوم شده و طی آن کاربر مجبور به انجام یک سری از وظایف واگذاری شده به وی توسط مدیران بازی در طول ۵۰ روز است که درنهایت چالش نهایی بازیکن، ارتکاب خودکشی است.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد