جاسوسی جدید گوگل از تمام زندگی کاربرانش

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از بیزینس اینسایدر، گوگل قصد ندارد به سامسونگ یا اپل دیگری مبدل شود و به جای این کار بخش سخت افزاری گوگل به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی به منظور کنترل جزئی ترین بخش های حیات بشری است.

گوگل برای افزایش توانمندی خود در حوزه سخت افزار به دنبال خرید واحد تولید گوشی های هوشمند شرکت اچ تی سی نیز بوده و بدین منظور قصد دارد یک میلیارد دلار هزینه کند.

این شرکت تا چندی قبل بخش عمده درآمد خود را از محل تبلیغات آنلاین به دست می آورد، اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد و گوگل محصولات هوش مصنوعی جدیدی عرضه می کند که از توانمندی های بی سابقه ای برای جمع آوری اطلاعات برخوردارند. به نظر می رسد ارتقای دستیار صوتی گوگل هوم و تلاش برای افزودن آن به طیف گسترده ای از محصولات و خدمات به همین منظور صورت می گیرد.

اضافه شدن هوش مصنوعی به گوشی های اندرویدی، لوازم خانگی و غیره به گوگل امکان خواهد داد تا کنترل بی سابقه ای بر زندگی شخصی و حرفه ای انسان ها پیدا کند و امپراطوری خود را بیش از پیش تکمیل کند.

یکی از محصولات جدید گوگل که با همین رویکرد تولید شده دوربین تازه آن به نام گوگل کلیپس است که از هوش مصنوعی برای کنترل اتفاقات محیط اطراف و تعیین بهترین زمان برای تهیه کلیپ های ویدئویی کوتاه استفاده می کند. سپس این کلیپ ها به سرویس عکس گوگل منتقل می شوند و از فناوری تشخیص چهره به منظور ارتقای دائمی کارکرد این خدمات استفاده می شود.

گوگل از فناوری هوش مصنوعی در گوشی های بی سیم Pixel Buds خود نیز استفاده کرده که برای ترجمه آنی مطالب استفاده می شوند. انتظار می رود این قابلیت در بسیاری از محصولات گوگل به کار گرفته شود. با این حساب گوگل در آینده به حجمی بی سابقه و کم نظیر از اطلاعات خصوصی میلیاردها نفر از ساکنان کره زمین دسترسی می یابد.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد