آذری جهرمی به آی‌گپ پیوست / ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی هنوز نیم‌بها نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد آذری جهرمی هم‌زمان با شروع فعالیتش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بومی و به‌نوعی حمایت از آنها گرفت و بنا بر همین موضوع، شبکه‌هایی داخلی پیشنهاد حضور به وی دادند.

به همین منظور فعالیت وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی داخلی همچون سروش، بیسفون، کلوب و تبیان پررنگ و صفحات رسمی او یکی پس از دیگری فعال شد.

امروز هم به‌صورت اتفاقی در حال گشت‌وگذار بین شبکه‌ها و کانالهای داخلی بودیم که با جست‌وجوی نام وزیر ارتباطات در پیام‌رسان «آی‌گپ» متوجه حضور او در این شبکه داخلی و اتفاقاً بروزرسانی‌های پیوسته پست‌هایش از 27 شهریور سال جاری شدیم.

پیش از این خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگویی با مدیر تیم توسعه‌دهنده این پیام‌رسان، با عنوان «آی‌گپ پیام‌رسان ایرانی «تلگرام» را به چالش کشید» از ویژگی‌های این پیام‌رسان بومی گفت.

مسئول راهبری این تیم حتی در آن مصاحبه با تسنیم، وعده این را داد که اگر کسی بتواند رمزنگاری آی‌گپ را بشکند، همانند مسئولان تلگرام به او جایزه بدهد.

در حال حاضر نسخه‌های اندروید، IOS، وب و دسک‌تاپ آی‌گپ منتشر شده و در اختیار عموم قرار گرفته است؛ این پیام‌‌رسان به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر به تبادل پیامهای متنی، عکس، ویدئو و موسیقی بپردازند.

محمد رسول کاظمی؛ مدیر شرکت روی خط مدیا ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر ارتباطات در این پیام‌رسان بومی، چند پیشنهاد به‌شرح زیر به وی داده است:

1. در این پیام‌رسان برای کاربری خود نام کاربری در نظر گرفته و در کانال خود یا قسمت توضیحات یا در پستی مجزا آن را به همگان ارائه دهند تا سایر کاربران نیز بتوانند در پیام خصوصی نظرات و پیشنهادات یا مشکلات خود را با ایشان مطرح کنند.
2. در صورت امکان پیام‌رسان‌های داخلی که آی‌گپ یکی از آنهاست و سرورهای آن نیز در داخل کشور است، فعلاً در لیست سایت‌هایی که ترافیک کاربران آنها نیم‌بها محاسبه می‌شود قرار ندارند و این موضوع خاستگاه ما برای داشتن یک مزیت رقابتی نسبت به پیام‌رسان‌های بیگانه است که امیدواریم مورد بازبینی قرار گیرد.
3. پیشنهاد به سایر وزراء و دولت برای پیوستن و استفاده از پیام‌رسان‌های بومی بالاخص نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌های دولتی، هم به‌دلیل حمایت از تولیدات داخلی و هم به‌دلیل حفظ حریم خصوصی و عدم عبور اطلاعات مهم از مرزهای کشور.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد