آماده تعامل بیشتر با رسانه های کودک و نوجوان هستیم

به گزارش فناوری فرهنگی، پریسا مقتدی با حضور در پاتوق در گفت و گو با ایران تئاتر گفت: بی شک تئاتر کودک نیاز به توجه بیشتر دارد و در این مسئله شکی نیست و باید مسئولان امر بدان توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در دوره ای زندگی می کنیم که خانواده ها با نگاهی آینده نگرانه به تربیت فرزندان خود توجه دارند و می دانند که هر اقدام فرهنگی آن تاثیر بسزایی بر آینده فرزندشان می گذارد و این نگاه آگاهانه هم برای ارتقای کیفی تئاتر کودک و نوجوان مفید است و هم اقتصاد تئاتر را ارتقا می دهد و هنرمندان را برای کار با کیفیت تر و اجراهای بیشتر امیدوار می نماید.

مدیر تالار هنر در ادامه با اشاره به تعامل ضعیف رسانه ها با دست اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان گفت: در این بخش هم ما تا حدودی مقصر هستیم و هم مطبوعات یک تعامل ضعیفی با ما دارند و باید تدابیری در این خصوص اتخاذ گردد.

وی افزود: تئاتر کودک و نوجوان و رسانه هایی که در ان حوزه فعالیت می کنند، نوع نگاه مشترکی دارند، نتایج دراز مدت آنها یکی است و به سمت یک هدف مشترک پیش می روند  و به نظر من این امکان وجود دارد که تعامل بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند.

مقتدی در خصوص تئاترهایی که بیشتر منافع فکر می کنند و در قالب عموم موسیقی ها، جنگ ها و … در مهد کودک ها فعال هستند، نیز گفت: ما باید تلاش کنیم با اجراهای با کیفیت و بیشتر، گروه هایی که فقط به لحظه فکر می کنند و جنبه سرگرم کننده دارند، جهت دهیم. تئاتر کودک خروجی دراز مدت دارد و با یک فکر خاص به سمت تربیت، آموزش و اجتماعی کردن کودکان گام بر می دارد، اینگونه تئاتری را همیشه ماندگار است.

منبع: ایران تئاتر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد