بازیکنان گیم‌ها هدف بعدی تبلیغات/اطلاعات گیمرها فروخته می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از نیویورک پست، گفته شده بازی‌های ویدیویی که به عنوان ورزش به رسمیت شناخته شدند، از سال ۲۰۲۴ وارد بازی‌های المپیک می‌شوند. اکنون یکی از مردان پشت این بازی‌ها قصد دارد که از تبلیغات در این زمینه به عنوان یک گنج بهره بگیرد.

تد اوون، یکی از لابی‌گران برای کمیته بین‌المللی المپیک که شامل لابی برای ویدیو گیم‌ها هم می‌شود، اکنون در جستجوی راهی برای گسترش صنعت تبلیغات در بازی‌ها است.

اوون کمپانی ‌ PlayAPI را راه‌اندازی کرده که اطلاعات بازیکنان گیم‌ها را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در اختیار آگهی‌دهندگان می‌گذارد تا آنها به اهداف تبلیغات بدل شوند.

او به عنوان نخستین چهره‌ای که می‌خواهد از ورزش‌های الکترونیک پول دربیاورد، گفته است این کمپانی توافقی بین پلتفرم‌ها و ناشران بازی‌هاست- که به قول خود او؛ به شیوه‌ای مبتکرانه، و خیلی موفقیت‌آمیز می‌تواند صنعت چندین میلیارد دلاری تبلیغات بازی‌ها را پیش ببرد.

او می‌گوید راهی که اکنون برای تبلیغات مورد استفاده است، احمقانه‌است. وی می‌افزاید: مثلا این که کوکاکولا همه «کال آف دیوتی» را برای یک ماه بخرد تا تبلیغ کرده باشد، خیلی بی‌خردانه است.

تبلیغات در بازی، تجارتی با ظرفیت ۷.۸ میلیارد دلار است که به نسبت سال ۲۰۰۶ تقریبا ۱۰۰ برابر رشد کرده است.

اوون می‌گوید با وجود تقریبا ۲.۲ میلیارد اکانت بازیکن گیم‌ها که هر ماه اکتیو هستند، باید راه‌های بهتری برای این ورزش رسمی پیدا کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد