توسعه بازار فناوری‌های یادگیری در ایران به چالش کشیده شد

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های برگزیده آموزش الکترونیکی با عنوان «توسعه بازار فناوری‌های یادگیری در ایران؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
در این جلسه که با حضور برخی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت رایاد و همچنین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تکنولوژی آموزشی ETEX انجام شد، درخت فناوری‌های یادگیری الکترونیک (رایاد) ایران ارائه و بررسی شد.
نمایندگان حاضر از سوی شرکت‌ها در این جلسه ضمن معرفی شرکت‌ها به شرح فعالیت‌های خود در حوزه صنعت یادگیری الکترونیک (رایاد) پرداختند.
نمایندگان شرکت‌ها نظرات خود را در مورد درخت فناوری‌های یادگیری الکترونیک ارائه کردند. همچنین در مورد فرصت‌ها و چالش‌های موجود در بازار رایاد، نظرات و انتقادات خود را را بیان نموده و نقاط ضعف و قوت یادگیری الکترونیک را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار شد، این نتیجه حاصل شد که نیاز به برنامه‌ریزی جهت تدوین نظام نوین آموزشی وجود دارد. همچنین نیاز به هم‌افزایی ظرفیت‌های شرکت‌های خصوصی برای توسعه و کاربردی سازی فناوری در نظام آموزشی نیز وجود دارد.
از مشکلاتی که سبب عدم شکل‌گیری اقتصاد شرکت‌ها می‌شود، نبود ساختارهای استاندارد برای سازماندهی محصولات و فرآیندهای شرکت‌های خصوصی است در این جلسه صحبت به میان آمد.
از نتایج حاصل از این جلسه برداشت شد که نیاز است بستر مناسبی برای هدایت و کسب‌وکارهای شرکت‌های خصوصی فعال شود.
همچنین این نتیجه حاصل آمد که از جمله موضوعات مهم که در ارائه خدمات آموزشی باید توجه شود، پایدارسازی ارائه خدمات به کاربران است.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد