کشور با بحران تولید محتوای فاخر دیجیتال مواجه است

به گزارش فناوری فرهنگی، در ابتدای این نامه با بیان تبریک برای برگزاری نمایشگاه‌رسانه‌های دیجیتال آمده است:

«تا آنجا که بخاطر دارم تولیدکنندگان محتوا از ابتدای دهه هفتاد آثار فاخری در زمینه‌های مختلف قرآنی، مذهبی، ادبی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و آموزشی، آن هم بدون هیچ نظارتی و‌ بدون وجود ده‌ها مجوز در چارچوب‌های قوانین و‌ مقرارت کشور و حتی بدون هرگونه حمایت مادی عرضه کردند.

لیکن متاسفانه با بی‌توجهی مسوولان برای تداوم و ایجاد فضای مناسب کسب و‌کار و فراهم‌آوردن امنیت برای سرمایه‌گذاری، امروز شاهد رویه‌ای معکوس و خروج سرمایه از این بخش و کاهش تولیدات فاخر در فضای مجازی هستیم.

منظورم به‌صورت شفاف قانون و آیین‌نامه بی‌فایده حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار و ده‌ها مجوز دست و پاگیر در این عرصه است.

در نتیجه چنین رویکردی، امروز شاهد هستیم حتی در پلتفرم‌های جدید هم بیشتر به سمت خدمات حرکت کرده‌ایم و آنچنان در نرم‌افزارهای تلفن‌همراه اثری از تولید محتوای غنی نیست. متاسفانه در فضای وب هم در مقابل سایر کشورها، شاهد تولید محتوای مناسب نبوده و عقب مانده‌ایم.

حال سوال این است که در شرایطی که محتوای فاخری وجود ندارد چگونه می‌خواهیم بستر سالم و ایمن در فضای مجازی به وجود آوریم و با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم؟ با مثالی ساده می‌توان گفت ما با سلاح‌های خالی و بدون مهمات باید به میدان جنگ برویم. البته شاید برخی بر این تصور هستند که با نبود محتوا و خالی ماندن فضای مجازی‌، این فضا خودبه‌خود سالم خواهد شد چون چیزی وجود ندارد!

ای کاش در این نمایشگاه یادی هم از تولیدکنندگان قدیمی که عملا تولیدکنندگان محتوای فاخر ایرانی اسلامی بودند می‌شد و همایش‌ها و سمینارها به سمت بررسی معضل موجود و خیانتی که براساس بی‌توجهی در سال ۸۳ رخ داد برگزار می‌شد. اگرچه در همان زمان پیش‌بینی چنین روزی می‌شد که پاشنه آشیل و معضل بزرگ کشور برای حفظ کاربران و ترافیک اینترنت در داخل کشور، محتوای غنی خواهد بود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: بگذارید امروز نیز این موضوع را برای تمام افرادی که در بخش خصوصی و دولتی مسوولیتی در این عرصه دارند، خاطرنشان کنم که اگر اقدامات عاجل و عملی به کار گرفته نشود، مطمئن باشید تا چند سال آینده استارتاپ‌های امروز که با امید و آرزو به محیط کسب و کار وارد شدند نیز به روزگار و وضعیت حاضر ما گرفتار شده و از صحنه خارج می‌شوند و به این ترتیب گروهی دیگر از جوانان با وعده وعیدهای جدید و بی‌حاصل وارد این دور باطل می‌شوند. البته باید منتظر ماند و دید این بار با چه عنوانی ظاهر خواهند شد.»

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد