احتمال ورود Snapchat به صنعت بازی های ویدیویی

به گزارش فناوری فرهنگی، پلتفرم اسنپ‌چت که طبق آمار دارای بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال روزانه است، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی این روز‌های کاربران موبایل به شمار می‌رود. ارزش سهام این شبکه اجتماعی که ۶ سال از عمر آن می‌گذرد و در قالب اپلیکشین روی پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است، از زمان عرضه اولیه سهام آن در ماه مارس کاهش پیدا کرده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی تنسنت که ۱۲ درصد از سهام کمپانی اسنپ اینک، توسعه‌دهنده اپلیکیشن Snapchat را در اختیار دارد، از ورود این پلتفرم به صنعت بازی‌های ویدیویی و تبلیغات به عنوان گزینه‌هایی برای افزایش درآمد نام برده است.

کمپانی Snap Inc اخیرا اعلام کرده است که تعداد ۱۴۵.۸ میلیون سهم این کمپانی توسط کمپانی Tencent، پنجمین کمپانی بزرگ دنیا در حوزه اینترنت و یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی، در بازار آزاد خریداری شده است. طبق گزارشی که وب‌سایت رویترز منتشر کرده، کمپانی تنسنت اعلام کرده است که به‌واسطه سرمایه‌گذاری در اسنپ‌چت، «این کمپانی فرصت همکاری با کمپانی اسنپ اینک در زمینه‌های بازی‌های موبایل و تبلیغات را به دست آورده است». همچنین در اختیار داشتن بخشی از کمپانی اسنپ اینک بدان معنا است که کمپانی تنسنت در رشد کسب و کار اسنپ‌چت و افزایش در‌آمد آن، سهیم بوده و از آن سود خواهد برد.

کمپانی اسنپ در سوال خبرگذاری رویتر راجع به ورود احتمالی به زمینه‌های ذکر شده، پاسخ نداده است. با این حال توسعه‌دهنده اپلیکیشن اسنپ‌چت در بیانیه رسمی خود اعلام کرده است که کمپانی اسنپ مشتاق به اشتراک‌گذاری «ایده‌ها و تجربیات خود» با کمپانی تنسنت است. خرید سهام اولین رابطه تجاری کمپانی تنسنت در اسنپ نیست و در سال ۲۰۱۳ این کمپانی چینی در کمپانی ذکر شده سرمایه‌گذاری کرده است. کمپانی اسنپ در ادامه بیانیه‌اش گفته است که این کمپانی «از مدت‌ها پیش از خلاقیت و روحیه کار‌آفرینی کمپانی تنسنت الگو‌برداری کرده» و نسبت به ادامه همکاری طولانی مدت و سازنده خود با این کمپانی که از چهار سال پیش آغاز شده، بسیار خرسند است.

علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی مطمئنا با کمپانی تنسنت آشنا هستند. این کمپانی هم‌اکنون در کنار مالکیت استودیو رایوت گیمز، سازنده بازی League of Legends و  استودیو سوپر‌سل، توسعه‌دهنده بازی Clash of Clans، صاحب بخش عمده‌ای از سهام استودیو اپیک گیمز، سازنده سری بازی‌های Gears of War است.

منبع:زومجی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد