ضرورت ورود جدی استان به مباحث صنایع خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدپور درحاشیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در گفتگو با ستاد خبری این نمایشگاه با بیان اینکه صنایع خلاق در دنیا جزو صنایع دارای آورده اقتصادی با گردش مالی بالاست، اظهار کرد: سهم تعریف شده کشورما در این صنایع نزدیک به صفر است که به هیچ وجه خوب نیست.
وی افزود: باید صنایع خلاق را در اقتصاد کشور فعال کنیم چرا که تولید کالاهای فرهنگی بخش مهمی از این صنایع را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اهداف اداره کل ارشاد اسلامی استان در زمینه توسعه صنایع خلاق در کشور اظهار کرد: رویکرد اداره کل ارشاد اسلامی استان این است که سهم صنایع خلاق را در اقتصاد کشور تبیین کرده تا بتواند آن را تحقق بخشد.
محمد پور تاکید کرد: نمایشگاه ربع رشیدی از نظر طراحی و همچنین حضور طرح های مختلف نوآورانه بسیار متنوع بوده و گستره فناوری های موجود در آن عالی است به خصوص موضوعاتی که در بخش فناوری های دیجیتال مرتبط با حوزه های فرهنگ و گردشگری بود بسیار نوآورانه و ارزشمند می نماید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حرکت خوبی در استان به سمت اقتصاد دانش بنیان به راه افتاده است، اظهار کرد: باید در حوزه فرهنگی نیز همین حرکت را داشته باشیم و پروژه های دانش بنیان فرهنگی را نیز ایجاد کنیم .
گفتنی است، “پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی” از ۲۰ لغایت ۲۴ آبان‌ماه سال‌جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا است و در جریان برگزاری این نمایشگاه 28 رویداد فناورانه برگزار می شود.

منبع:منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد