گیمرها، سازندگان بازی «جنگ ستارگان» را مجبور به عقب‌نشینی کردند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گیمرهای عصبانی به سرعت به رسانه‌های اجتماعی رفتند تا نبردی علیه استراتژی پول سازی کمپانی الکترونیک آرتس از طریق بازی «جنگ ستارگان: میدان نبرد ۲» به راه بیندازند و از این نبرد پیروز بیرون آمدند. وال استریت متوجه این موضوع شد و تخمین‌های خود از چشم‌انداز مالی این بازی را پایین آورد.

روز پنج شنبه کمپانی الکترونیک آرتس اعلام کرد به طور موقت تمام قابلیت‌های خرید داخل بازی «جنگ ستارگان: میدان نبرد ۲» با پرداخت پول واقعی را متوقف می‌کند. این حرکت در پاسخ به واکنش‌های منفی جامعه گیمرها در رسانه‌های اجتماعی رخ داد. گیمرها مجبورند ۶۰ دلار برای خرید این بازی پرداخت کنند و معتقدند این کمپانی فقط می‌خواهد با این حرکت فرهنگ «پول بده تا در بازی پیشرفت کنی» را در این مورد هم ترویج دهد.

واکنش کمپانی در حالی بود که بازی قرار بود روز جمعه به بازار بیاید، اما بخش‌هایی از آن برای کاربران مشترک خاص چند روز پیش منتشر شده بود.

در پاسخ به اعلام این خبر که کمپانی در واکنش به اعتراض گیمرها فروش داخل بازی را قطع کرده، سهام آن روز جمعه ۳ درصد افول کرد.

حالا مریل لینچ که بازوی مدیریت سرمایه «بنک آو امریکا» است، تخمین می‌زند که فروش این عنوان از مجموعه بازی‌های «جنگ ستارگان» به احتمال زیاد سرمایه گذاران را ناامید خواهد کرد و به خاطر این خشم گیمرها، فروشی کمتر از حد متصور توسط کمپانی به ثبت خواهد رساند.

جاستین پست به‌عنوان تحلیل‌گر هم روز جمعه در یادداشتی برای مشتریان سرمایه گذار خود نوشت: افزایش عقب‌نشینی های الکترونیک آرتس طی یک ماه گذشته نکته‌ای منفی برای تعداد پیش فروش‌ها و روند فروش کلی بازی خواهد بود، مخصوصا با توجه به این که امکان خرید داخل بازی تنها یک شب پیش از انتشار بازی حذف شده است.

او اضافه کرد: چنین چیزی در کنار نقدهای اولیه، ریسکی بالا برای فروش بازی در بر خواهد داشت. ما بر این باور هستیم که فروش بازی به احتمال زیاد چیزی پایین تر از ۱۴ میلیون واحد تخمین زده شده توسط خود شرکت خواهد بود.

پیش از خاموش کردن امکان خرید داخل بازی، کمپانی آرتس یک عقب نشینی دیگر هم در پاسخ به هواداران داشت و روز دوشنبه گفت بهای آزاد کردن تعدادی از شخصیت های کلیدی بازی را تا ۷۵ درصد کاهش می دهد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد