نزاع یک کمپانی انرژی با بازی ویدیویی/اکوتروریسم یا حفظ محیط زیست؟

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ارتر.کام، بازی «حمله مرغ توفان» یک بازی کامپیوتری ویندوز است که به بازیکنان اجازه می‌دهد فرم یک مرغ توفان را به خود بگیرند. در این بازی، این مخلوق اساطیری که در فرهنگ بومی آمریکای جنوبی ریشه دارد، از سرزمین‌های شن و ماسه آلبرتا پرواز می‌کند و به مقصد گریت لیکس واقع در آمریکای شمالی می‌رسد؛ جایی که در حال حاضر فعالان حمایت از محیط زیست مشغول مبارزه و به چالش کشیدن خط لوله شماره پنج کمپانی انبریج هستند که یک خط لوله حامل نفت خام به طول ۶۴۵ مایل است. بازیکنان می توانند با استفاده از ضربات رعد و برق این مرغ و نابود کردن تجهیزات لوله‌های نفتی، امتیاز جمع کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند اسکلت حیوانات را احیا کنند.

پیغام این بازی بدیهی و در حمایت از فعالیت اجتماعی است. در عین حال، در وبسایت بازی هم کاربران علاقه‌مند می‌توانند اطلاعاتی در مورد این کسب کنند که چطور می‌توانند با استخراج سوخت‌های فسیلی مقابله کنند.

اما ظاهرا مشکل «انرژی بیلدرز» که یک کمپانی حامی لوله‌های نفتی است، این چیزها نیست. با استناد به بیانیه ای که این کمپانی منتشر کرده، مشکل آن‌ها منفجر کردن لوله‌های نفتی است و این حرکت که یکی از حرکت‌های اصلی و امتیازآور بازی است را «تروریسم داخلی» می‌خواند. البته نباید فراموش کرد که این یک بازی ویدیویی رایگان است!

توبی مک رییس کمپانی انرژی بیلدرز گفت: این خودش به اندازه کافی بد هست که اکوتروریست‌های تامین سرمایه شده از سوی بخش خصوصی، چنین رفتاری را تشویق می‌کنند، اما وقتی یک دانشگاه عمومی که دارد از دلارهای مالیاتی ما استفاده می‌کند به این تلاش‌ها ملحق می‌شود، دیگر قابل قبول نیست.

با وجود این که بازی از دانشگاه ایالتی میشیگان تشکر می‌کند، سرمایه آن از طریق این دانشگاه تامین نشده است. این بازی از طریق یک بورسیه اهداشده توسط هیات حمایت از هنرهای ایالتی مینسوتا تولید شده است.

الیزابت لاپنس که طراح و هنرمند بصری این بازی است، خودش در منطقه گریت لیکس زندگی می‌کند و به ریشه‌های بومی خود افتخار می کند. او به آسوشیتدپرس گفت: این بازی به هیچ وجه مشوق اکوتروریسم نیست.

او اضافه کرد: حمله کردن یا نکردن به ساختارهای نفتی یا تمرکز کردن روی زنده کردن حیوانات مردم کاملا انتخابی است. بازی هرگز به شما نمی‌گوید انتخاب‌تان باید کدام باشد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد