ثبت‌نام مسابقه «ربات‌های شستشو دهنده» آغاز شد

به گزارش فناوری فرهنگی، شستشوی سریع، ایمن و کم‌هزینه نماهای شیشه‌ ای، نیاز امروز ساختمان‌های بلندمرتبه است. به همین منظور مسابقه ربات‌های شستشو دهنده شیشه های ساختمان های بلند مرتبه توسط مجموعه پرابلم و با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
در حال حاضر در کشور با وجود گسترش استفاده از نمای شیشه‌ای، به دلیل عدم وجود ربات شستشو دهنده‌ی شیشه‌های ساختمان‌های بلندمرتبه، تمامی نماهای شیشه‌ای با استفاده از نیروی انسانی شسته می‌شوند. اما با توجه به هزینه‌های جانی، مالی و زمانی بسیار این کار، کشور در آینده‌ی نزدیک، به سمت استفاده از فناوری انحصاری شرکت‌های خارجی ارائه‌دهنده این خدمات خواهد رفت.
اصلی‌ترین هدف برگزاری این مسابقه، ایجاد انگیزه و بستر لازم جهت طراحی و ساخت انواع این ربات‌ها در کشور است. قابل‌ذکر است که بازار این محصول، محدود به داخل کشور نشده و با توجه به تعداد بسیار زیاد برج‌های شیشه‌ای در کشورهای همسایه، می‌تواند بازارهای منطقه‌ای و جهانی را نیز در برگیرد.
با توجه به این نکته، این مسابقه هم اکنون به سفارش پارک فناوری پردیس معاونت علمی و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و مؤسسه دانش بنیان برکت، توسط مجموعه پرابلم، برگزار خواهد شد. دانشگاه های شریف، تهران و امیر کبیر نیز، همراهان پرابلم در این مسابقه خواهند بود.
جوایز ویژه این مسابقه که مجموع آن به 300 میلیون تومان می‌رسد، نویدبخش حضور فعال تیم‌های برتر و گوناگون رباتیک کشور در این مسابقه است. جوایز ویژه‌ای که این مسابقه در بر دارد، جایزه نقدی 100 میلیون تومانی برای تیم برتر و هم‌چنین جایزه تضمین قرارداد خرید خدمات به مبلغ 200 میلیون تومان برای تیم برگزیده در مسابقه است.
مسابقه ربات شیشه شوی به سفارش پارک فناوری پردیس معاونت علمی، با نظارت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حمایت این معاونت و موسسه دانش‌بنیان برکت برگزار می‌شود. ثبت نام اصلی این مسابقه، از 29 ام آبان 1396 در سامانه پرابلم به نشانی  www.Problem.ir  آغاز شد.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد