تصمیم درست ادغام شرکتهای اینترنتی ، مخابرات را به تکاپو می‌اندازد

به گزارش فناوری فرهنگی، ناصر علی سعادت  با بیان اینکه ظرفیت بازار ارتباطات ثابت براساس مقایسه‌های صورت گرفته با کشورهای هم‌طراز تا هفت برابر قابلیت رشد دارد، اظهار کرد: ماهیت ادغام شرکتهای دارنده پروانه ارتباطات ثابت (FCP) با توجه به اینکه هیچ اجبار و فشاری بر انجام این کار نیست، بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی افزود: سیاست حاکم بر پروانه‌های جدید ارتباطی نظیر FCP و Servco به این شکل است که شرکتها هر چه بیشتر به سمت ادغام بروند و برندهای پرقدرت‌تری را به وجود آورند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: قطعا زمانیکه چند برند قدرتمند داشته باشیم بهتر از وقتی است که تعدد شرکتها مانع از تجمیع ظرفیتها، همکاری و اتحاد شود؛ همدلی به این شکل که الان شرکتهای اینترنتی به فکر ادغام و تجمیع ظرفیتها افتاده‌اند تا پیش از این اصلا مصداق نداشت و اکنون فضای خوبی بر ICT حاکم شده است.

سعادت ادامه داد: همواره برای پیشرفت نیازمند بازنگری امور گذشته هستیم و برای اینکه بدانیم میزان رشدمان در حوزه ارتباطات ثابت به چه اندازه بوده باید به روند تاریخی فعالیتهای مخابرات بنگریم و این سوال را بپرسیم که با وجود انحصار این شرکت در بخشهای مختلف، وضعیتمان در حال حاضر به چه شکلی است و چطور می‌توان آن را بهبود بخشید.

وی افزود: زمانیکه اتحاد در بدنه صنفی شکل می‌گیرد و افراد به شکل خودخواسته به رقابت می‌اندیشند، اتفاق مبارکی است که در نهایت سود آن به مردم و کشور عزیزمان باز می‌گردد.

عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تأکید کرد: وقتی سیاست رقابت در کشور بنا نهاده می‌شود، برندهای فعال به سمت خود تنظیمی می‌روند تا بتوانند دایره فعالیتهای خود را به بیرون مرزها و سایر بازارها نیز گسترش دهند.

سعادت معتقد است هر چه میزان رقابت بر سر اموری که تا پیش از این در انحصار بوده، ارتقا یابد منجر به رشد بازار می‌شود و در نهایت سود حاصل برای تمامی فعالان بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان نصر کشور همچنین درباره این ابهام که چطور شرکتهای بورسی فعال در حوزه ارتباطات دست به خرید شرکتهای دیگر زده‌اند و این کار یکباره در سیاستهای اجرایی بورس دیده شده است، گفت: عرضه سهام شرکتها در بورس قطعا طبق قوانین مشخص و شفافی صورت می‌گیرد و کاری نمی‌کنند که ضوابط را نقض کنند؛ اما ممکن است مسئولان بازار سرمایه مهلتی را برای بررسی صورتهای مالی بگیرند و در نهایت موافقت یا مخالفت خود را با اقدام جدید اعلام کنند.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد