دیزنی به دنبال اسکار بهترین انیمیشن

به گزارش فناوری فرهنگی، همزمان با اکران عمومی انیمیشن کامپیوتری «کوکو» در آمریکای شمالی، تحلیلگران سینمایی می‌گویند کمپانی والت دیزنی برای اسکار بهترین انیمیشن سال دورخیز کرده است. آنها اهدای جایزه مراسم نشنال بورد آو ریویو به این فیلم را، نشانه‌ای از ادعای خود می‌دانند.

این انجمن قدیمی 108 ساله روز گذشته بهترین‌های سال سینمای آمریکا را انتخاب و جایزه بهترین انیمیشن را به کوکو داد. اهل فن می‌گویند بقیه انجمن‌های منتقدان سینمایی هم در هفته‌های پیش رو همین کار را تکرار و کوکو را به عنوان بهترین انیمیشن سال 2017 معرفی خواهند کرد. موفقیت انتقادی این کمدی اکشن خانوادگی، با موفقیت آن در جدول گیشه نمایش سینماها همراه بوده است. کوکو با افتتاحیه بالای 75 میلیون دلاری نمایش عمومی‌اش در آمریکای شمالی را آغاز کرد. فروش بین‌المللی آن در حدود 30 کشور دیگر دنیا هم، حدود 85 میلیون دلار بوده است. فروش کلی 250 میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی پیش‌بینی می‌شود.

به نوشته هالیوود ریپورتر، انیمیشن‌های کمپانی والت‌دیزنی همیشه در راس نامزدهای دریافت اسکار بهترین انیمیشن قرار داشته اند و کوکو ازجمله انیمیشن‌هایی است که کاملا باب پسند منتقدان و اعضای آکادمی اسکار است. دیزنی فیلم را با همکاری شرکت فیلمسازی پیکسار تهیه کرده و حدود 175 میلیون دلار برای تولیدش پول خرج کرده است. لی اونکریچ و آدریان مولینا کارگردانان فیلم و هنرمندان آمریکای لاتین‌تباری همچون آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال و بنجامین برات صداپیشه‌های آن هستند. داستان فانتزی و ماجراجویانه موزیکال فیلم هم درباره پسری 12 ساله است که رویایش این است نوازنده و آهنگساز بزرگی شود. او برای کشف تاریخ و میراث خانوادگی خود، سر از سرزمین مردگان درمی‌آورد. کل داستان فیلم در کشور مکزیک اتفاق می‌افتد و با توجه به فرهنگ بومی آن ساخته شده است.

منبع: جام جم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد