ستقبال بسیار خوب فعالین صنعت انیمیشن از آمارنامه صنعت انیمیشن

به گزارش فناوری فرهنگی، آقای دکتر سید حسین حسینی، مسئول دبیرخانه آمار انیمیشن در رابطه با عملکرد آمارنامه تاکنون عنوان کردند، پس از رونمایی از وبسایت آمارنامه صنعت انیمیشن کشور در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و شروع به کار دبیرخانه آن، ارتباط نزدیکی با فعالین این حوزه برقرار شد. با توجه به اهمیت آمار در صنعت انیمیشن و کمبود شدید آمار و ارقام در این حوزه، خلاء آن توسط کلیه فعالین درک شد. از همان روزهای اول رونمایی از آمارنامه، فعالین صنعت انیمیشن کشور، با حمایت خود از این حرکت ملی، باعث شدند تا جریانی آغاز شود که ثمره آن در نهایت منجر به رشد و توسعه صنعت انیمیشن و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

ایشان افزودند فاز اول تهیه آمارنامه، با ثبت نام بیش از 40 شرکت، موسسه، سازمان و نهاد فعال در حوزه صنعت انیمیشن در حال تکمیل است. از بین تعداد ثبت نام کنندگان، تولیدکنندگان محصولات انیمیشنی با 63 درصد فراوانی، بیشترین تعداد ثبت نام را در وبسایت آمارنامه داشته‌اند. پس از تولیدکنندگان، شرکت‌ها و موسساتی که در حوزه آموزش فعال هستند، با 24 درصد بیشترین فراوانی را دارا بودند و پس از آن سینماداران و نمایش‌دهندگان آنلاین قرار دارند.

امید است با همکاری بیشتر فعالین صنعت انیمیشن کشور در تدوین و تهیه آمارنامه، طی ماه آینده اولین نسخه آمارنامه صنعت انیمیشن کشور از طریق وبسایت آمارنامه در دسترس عموم قرار گیرد.

منبع:آمارنامه صنعت انیمیشن، ستاد توسعه فناوری‌‌های نرم و هویت‌ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد