آیا عمر بازی های تک نفره تمام شده است؟ کارگردان بازی God of War پاسخ می دهد

به گزارش فناوری فرهنگی، تقریباً همه ما به آن چیزی که به الکترونیک آرتز در طول یک ماهه اخیر گذشته است، آگاه هستیم. عرضه بازی Star Wars Battlefront II تا کنون حواشی زیادی را برای این کمپانی بوجود آورده که تقریباً همه افرادی که اخبار مرتبط با بازی های ویدیویی را دنبال می کنند، از آن با خبر هستند.

هواداران بازی های ویدیویی جبهه سنگینی در مقابل بحث پرداخت های درون برنامه ای و لوت باکس ها در مقابل آخرین عنوان بزرگ الکترونیک آرتز گرفته اند و این موضوع مجال را برای این کمپانی آمریکایی تنگ کرده است.

موضوع از آن جایی عجیب تر می شود که متوجه می شوید الکترونیک آرتز پیش از عرضه این بازی، استودیو سازنده سه گانه موفق Dead Space یعنی Visceral Games که مسئول ساخت قسمت جدیدی از سری جنگ ستارگان بود را تعطیل کرده است.

این موضوعات باعث خشم قشر زیادی از کاربران بازی های ویدیویی نسبت به الکترونیک آرتز شده و این کمپانی را در وضعیت سختی قرار داده است. اگر به این نکته فکر می کنید که احتمال ندارد که شرایط برای الکترونیک آرتز از این هم بدتر شود، باید از این موضوع آگاه باشید که کاربران بازی های ویدیویی، دلایل دیگری را نیز برای ناراحت بودن از الکترونیک آرتز دارند.

مدیرمالی این کمپانی یعنی آقای بلیک یورگنسن چندی پیش مصاحبه ای را انجام داد که در آن به این نکته اشاره می کرد که دوره بازی های داستان محور، تک نفره و خطی رو به اتمام بوده و کاربران بازی های ویدیویی دیگر علاقه ای به تجربه این دست بازی ها ندارند.

این مصاحبه واکنش های تند زیادی را در فضای مجازی برانگیخت و در یکی از تازه ترین آن ها، کارگردان یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال آینده میلادی یعنی God of War، حرف هایی را علیه موضع گیری های اخیر مدیران الکترونیک آرتز زده است.

کوری بارلوگ، کارگردان God of War نسبت به حرف های مدیرمالی الکتروینک آرتز که در آن به رو به پایان بودن بازی های تک نفره اشاره کرده بود طی توییتی انتقاد کرد و آن را بی معنی دانست.

در این میان یکی از دنبال کنندگان حساب کاربری توییتر او سعی کرد تا حرف مدیرمالی الکترونیک آرتز را شفاف تر کند و به این نکته اشاره کرد که منظور بلیک یورگنسن از آن مصاحبه، نقد بازی های تک نفره و خطی بوده که ارزشی برای کاربران ندارند.

کوری بارلوگ با پاسخ به این کاربر گفت که حرف هایی که اخیراً از جانب یورگنسن بیان شده، به نوعی طعنه زدن به عناوینی بوده است که توجه زیادی به بخش تک نفره و داستانی خود دارند.

همچنین او در ادامه پاسخ به این شخص گفت: «بازی‌ های خطی ارزشمند همیشه به عنوان یک تجربه فوق العاده در ذهن ها ماندگار می شوند اما من به عنوان یکی از بازی سازان بازی‌ های خطی و داستانی به شکلی غیر منطقی و تبعیض‌ آمیز مورد قضاوت قرار گرفته ام.»

در ادامه گپ وی با کاربران حساب توییتر او، یکی از دنباله کنندگان او از رشد بازی های جهان باز نسبت به گذشته انتقاد کرد و نظر کوری بارلوگ را در رابطه با این موضوع جویا شد.

آقای بارلوگ گفت که به صورت شخصی، مشکلی با سبک خاصی از بازی های ویدیویی ندارد و تنها همواره با عناوینی که خالی از خلاقیت و نوآوری هستند، مخالف خواهد بود

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد