تولیدات داخلی در حوزه “بازی‌های رایانه‌ای” حمایت می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، گودرزی اظهار داشت: مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی خلیج فارس هر سال به همت وزارت ارشاد و مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: چهارمین دوره از این مسابقات با همکاری اداره ارشاد استان قزوین و مرکز رسانه‌های دیجیتال به عنوان مجموعه فعال در حوزه کودک و نوجوان به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

دبیر اجرایی مسابقات جام خلیج فارس تصریح کرد: امسال مسابقات جام خلیج فارس در 2 بخش شامل بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های موبایلی برگزار شد و شرکت‌کننده‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گودرزی ادامه داد: بخش بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حضور شرکت‌کننده بوده اما افراد می‌توانستند با نصب رایگان اپلیکیشن لیگ بازی‌های خلیج فارس در بخش موبایلی مسابقات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: امسال بیش از 600 نفر در مرحله نخست مسابقات رایانه‌ای(حضوری) شرکت کرده و 70 نفر از برترین‌های سراسر کشور در قزوین رقابت کردند.

دبیر اجرایی مسابقات جام خلیج فارس با اشاره به اثرات بازی‌ در زندگی افراد خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت علم، دانش و تکنولوژی و همچنین ازدیاد شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات انواع بازی، امروز بخش اعظمی از اقتصاد کشورهای دنیا از طریق تجارت الکترونیک، فضای مجازی و منحصرا در بخش بازی‌ها تامین می‌شود.

گودرزی گفت: براساس آمارها امروز در کشور 20 میلیون بازی‌کننده موبایلی اعم از کودک، نوجوان و جوان داریم که در این زمینه هزینه می‌کنند.

وی بیان کرد: هنگامی که تولیدات داخلی و بومی حمایت نشوند جوانان کشور به سمت بازی‌های غربی و آسیب‌های اجتماعی می‌روند.

دبیر اجرایی مسابقات جام خلیج فارس تصریح کرد: برگزاری این گونه مسابقات در راستای حمایت از تولیدات داخلی بوده و از تمام کسانی که در این زمینه فعال هستند، حمایت مادی و معنوی می‌شود.

گودرزی گفت: توسعه تولیدات داخلی در بخش بازی‌ها در رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ ملی اثرگذار است.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد