معرفی چهار ایده برتر رویداد ملی کارآفرینی گردشگری یزد

به گزارش فناوری فرهنگی، دبیر برگزاری رویداد ملی کارآفرینی و ایده پردازی (استارت آپ) گردشگری در یزد از معرفی چهار ایده برتر این رویداد خبر داد و گفت: این ایده ها شامل بازی گردشگری(triplay)، ‘بخر، بپز، بخور’، تور صوتی( virtual tourguide) و برنامه سفر (trip plan) است.

بزرگترین رویداد ملی استارتاپ ناب گردشگردی جنوب کشور به میزبانی شهر جهانی یزد با هدف آشنایی با الفبای کسب و کار به مدت سه روز با موضوع گردشگری ویژه عموم در باغ دولت آباد یزد به همت و حمایت ویژه دانشگاه پیام نور یزد و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی یزد و اتاق بازرگانی یزد و ستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

ابوالفضل شرافت( مدیرعامل اکادمی کسب و کار تکتا به عنوان مجری برگزاری رویداد ) گفت: استارت آپ گردشگری رویدادی آموزشی و تجربی است که در آن گروه‌ های مختلف و ایده ‌پرداز گرد هم می آیند تا ایده ‌های خود را مطرح و پس از تشکیل گروه، آنها را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این استارت آپ، آموزش الفبای کسب و کار و آشنایی با موضوع های ایده ‌پردازی و بوم مدل کسب و کار و فرصت های صنعت گردشگری، ارائه ایده‌ های نوآورانه و اجرایی شدن ایده‌ های کارآفرینان جوان و تبادل اطلاعات بدون محدودیت سنی برای شرکت ‌کنندگان بود.
وی تصریح کرد: در این رویداد استارت آپ ۱۵۰ نفر از ایده پردازان و افراد خلاق شرکت کردند و حدود ۶۰ ایده دادند که پس از انتخاب 15 ایده برتر توسط شرکت‌کنندگان، با تشکیل تیم‌ های هفت تا 11نفری، ایده ‌های منتخب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در نهایت چهار ایده برگزیده شد.
به گفته شرافت، حمایت از استارت آپ ها و توانمندی های موجود داخلی نقش موثری در توسعه تکنولوژی و گردشگری دارد و نهادهایی از جمله مراکز رشد، شتاب دهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری می ‌توانند از این استارت آپ ها و ایده ‌های ارائه شده حمایت کنند.
وی افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا)، شتاب دهنده سندباد و آکادمی کسب و کار تکتا نیز در خصوص تامین امکانات و رفع نیازها از تیم‌ های استارت آپ حمایت می ‌کنند.
کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
با توجه به غنای استان یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
در 6 ماهه نخست سال 96، 51 هزار و 820 گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند که از این تعداد، 47 هزار و 17 نفر مربوط به 6 ماهه نخست سال 95 است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته و 6ماهه نخست سال 96 از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد