جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند مثل جشنواره فیلم فجر به بهبود صنعت کمک می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از بنیاد باری های رایانه ای ، عماد رحمانی، مدیرعامل شرکت رسانا شکوه کویر گفت: در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای سال گذشته، بازی «شیطان در پایتخت» این شرکت به عنوان بهترین بازی ماجرایی شناخته شد و همچنین جایزه بخش‌های داستان، مدل‌سازی سه بعدی و صدا گذاری را نیز از آن خود کرد.

وی افزود: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک فرصت تبلیغاتی و همچنین شبکه‌سازی میان بازی‌سازان، فضای خوبی را فراهم می‌آورد. رقابت مثبتی میان بازی‌سازان در این جشنواره شکل می‌گیرد که می‌تواند زمینه تولید بازی‌های بهتر و باکیفیت‌تر را فراهم آورد.

رحمانی با بیان این که باید روی برندسازی جشنواره کار شود گفت: بردن جایزه در جشنواره فیلم فجر، تاثیر زیادی روی فروش فیلم دارد، اما هنوز آن جور که باید و شاید مردم با جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آشنا نیستند و به نظر می‌رسد باید روی برندسازی و تبلیغ جشنواره بیشتر کار شود. در این صورت حتما جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به مانند جشنواره فیلم فجر نقش پررنگ‌تری در این صنعت ایفا کند.

مدیرعامل شرکت رسانا شکوه کویر با بیان این که بازی شیطان در پایتخت در داخل کشور 30 هزار تیراژ داشته و در بازار خارجی هم تاکنون 3 هزار نسخه آن به فروش رفته است گفت: امسال با دو عنوان بازی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای حضور خواهیم داشت. بازی نخست «تابستان سیاه» نام دارد و یک اسپین‌آفی از بازی معروف ما یعنی «قتل در کوچه‌های تهران» است. بازی بعدی هم «ایران57» است که در حال و هوای انقلاب اسلامی جریان دارد.

وی درباره جشنواره فروش بازی‌های رایانه‌ای که قرار است پس از انتخاب بهترین بازی‌ها به مدت یک ماه برگزار شود گفت: قطعا اگر کار به خوبی انجام شود، تاثیر مثبتی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت. با این حال برای بلند مدت باید به دنبال بهبود محتوا و شخصیت بازی‌های PC باشیم و تصمیم بگیریم آیا نمایندگان ما در بازارهای جهانی تنها چند بازی زرد موبایلی خواهند بود یا بازی‌های باکیفیت کامپیوتری.

منبع: شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد