دوقلوهایی که با خرید بیت‌کوین میلیاردر شدند+عکس

به گزارش فناوری فرهنگی، تایلر و کامرون وینکلوس، دو برادر دوقلو که پیش از این بر علیه فیسبوک در دادگاه شکایت کرده و خبرساز شده بودند، دوباره به تیتر اول خبرگزاری‌های مرتبط با فناوری اطلاعات تبدیل شده‌اند.

این دو برادر یکی از بزرگترین مالکان بیت کوین در جهان هستند و اخیراً افزایش ارزش این پول دیجیتالی باعث شده تا سرمایه آن‌ها به بیش از یک میلیارد دلار برسد. این رقم سرسام آور یک بازده قابل توجه برای سرمایه گذاری اولیه 11 میلیون دلاری آن‌ها به شمار می‌رود؛ سرمایه‌گذاری‌ای که تنها چهار سال از آن گذشته است!

بر طبق گزارش‌های منتشر شده، برادران وینکلوس هنوز هیچکدام از بیت کوین‌های خود را نفروخته اند و روز به روز نظاره‌تر افزایش ارزش پول‌های مجازی خود هستند. زمانی که این دو برادر دوقلو در زمینه بیت کوین سرمایه گذاری کردند، ارزش هر واحد از این پول مجازی تنها 120 دلار بود، این در حالی است که بر اساس آخرین آمار Coindesk، ارزش هر واحد بیت کوین در روز دوشنبه گذشته به 11.247 دلار رسید.

برادران وینکلوس به میلیاردرهای بیت کوین بدل شدند!

جالب است بدانید که برادران وینکلوس پول سرمایه گذاری بیت کوین را  از همان 65 میلیون دلاری که در پرونده شکایت از فیسبوک برنده شده بودند، تأمین کردند. این دو برادر پیش از این ادعا کرده بودند که مارک زاکربرگ که به عنوان مؤسس فیسبوک شناخته می‌شود، ایده طراحی این شبکه اجتماعی را از آنان به سرقت برده است. بنا به این دادخواست، زمانی که هر سه آنان دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد بوده‌اند، این اتفاق رخ داده و زاکربرگ طرح آنان را دزدیده است.

با این حال، این طور که به نظر می‌رسد تایلر و کامرون طرح‌های بزرگتری در زمینه بیت کوین در سر دارند و تنها به افزایش سرمایه خود از طریق سرمایه گذاری در این واحد پولی اکتفا نخواهند کرد. اوایل سال جاری میلادی، آن‌ها تلاش کردند یک ETF (صندوق قابل معامله در بورس) برای بیت کوین ایجاد کنند، اما مدت کوتاهی بعد کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده طرح آن‌ها را با اشاره به وجود احتمال تقلب، رد کرد. اگر آن‌ها در اجرای این طرح موفق می‌شدند، در این صورت می‌توانستند درب سرمایه گذاری در این واحد پولی را بر روی نهادهای مختلف باز کنند.

در حالی که با افزایش ارزش بیت کوین در چند ماه گذشته دوقلوهای وینکلوس دلیل بسیار خوبی برای جشن گرفتن دارند، اما آن‌ها هنوز راه زیادی برای رسیدن به هم دانشگاهی  قدیمی خود، یعنی زاکربرگ در پیش رو دارند، زیرا مجله Forbes سرمایه مؤسس فیسبوک را در حدود 71 میلیارد دلار تخمین زده است!

منبع: تابناک باتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد