اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای بزودی به عنوان یک بیماری روانی شناخته خواهد شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از wccftech، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای بزودی به بطور رسمی به عنوان یک بیماری روانی شناخته خواهد شد.

سازمان جهانی سلامتی‌ (WHO) که در سال 1946 به عنوان یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد تاسیس شد بزودی قرار است لیست بیماری‌های رسمی را برای سال 2018 بروزرسانی کند. شایان ذکر است که آخرین بروزرسانی آن‌ها مربوط به سال 1990 بوده است!

هم‌اکنون نسخه‌ی اولیه‌ی این لیست وجود دارد که در آن شاهد اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در دسته‌ی مشکلات روانی-رفتاری هستیم. در ادامه با توضیحات WHO همراه باشید:

مشکلات مربوط به بازی کردن شامل الگو‌های مداوم و مکرر بازی کردن می‌باشد که ممکن است آنلاین یا آفلاین باشد که این‌گونه ظاهر می‌شود: 1- ناتوانی در کنترل خود دربرابر بازی کردن 2-اولویت دادن به گیمینگ برای انجام دادن ماموریت‌های مختلف بازی‌ها بجای انجام دادن فعالیت‌های روزانه زندگی. 3- ادامه دادن و افزایش بازی کردن علیرغم اتفاق افتادن پیش‌آمد‌های منفی آن. این الگوی رفتاری تاثیر جدی‌ای برروی جنبه‌های شخصی، خانوداگی، اجتمایی، آموزشی و شغلی می‌گذارد. این رفتار‌ها و دیگر ویژگی‌ها معمولا در بازه‌ی زمانی بیش از 12 ماه قابل مشاهده هستند تا بتوان آن‌ها را تشخیص داد.

قطعا گیمینگ می‌تواند به یک اعتیاد تبدیل شود اما قطعا می‌تواند به عنوان یک سرگرمی نیز باشد. بسیار عجیب است که دیگر رفتار‌های اعتیادآور مانند اعتیاد به اینترنت یا موبایل در این لیست وجود ندارند.

منبع: پردیس گیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد