انتقاد از سهم ۱۰ میلیاردی صنایع دستی از بودجه ۹۷/ نگرانیم!

به گزارش فناوری فرهنگی، بهمن نامور مطلق  به مشکلاتی که در زمینه تولید و فروش صنایع دستی وجود دارد اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات جدی هنرمندان، مساله بیمه است. ما در این چهارسال پیگیر این مساله بوده‌ایم اما هنوز مشکل بیمه برطرف نشده است. به جز بیمه، مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مسایلی است که هنرمندان با ان دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به ضرورت معافیت صنایع‌دستی از مالیات بر ارزش‌افزوده گفت:معافیت صنایع‌دستی از فهرست مالیات بر ارزش‌افزوده اتفاق خوشایندی است که می‌تواند تحولی عظیم در تولید و توزیع این صنعت ایجاد کند و معاونت صنایع دستی به نمایندگی اتز همه هنرمندان از وزیر اقتصاد مبنی‌بر ارائه این طرح و حمایت از آن سپاسگزار است.

او به بودجه ناکافی صنایع دستی اشاره و بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه، مبلغی برابر با ۱۰ میلیارد تومان بودجه تملکی در اختیار ما گذاشته تا ما آن را به عنوان تسهیلات می‌توانیم در اختیار تجار و هنرمندان بگذاریم. با این بودجه به هرکدام از فعالان صنایع‌دستی تنها ۱۰ هزار تومان تعلق می گیرد. شما بگویید با این مبلغ چه می‌توان کرد و معاونت صنایع دستی با این بودجه چگونه می‌تواند مجموعه ای را مدیریت کند!؟

نامور مطلق، پیش از این و در جشن ثبت جهانی سیرجان به‌عنوان شهر گلیم همه گفته بود:  نه به‌عنوان یک مدیر بلکه یک کارشناس نگران اعتبارت صنایع دستی هستیم و باید در این زمینه هم مجلس و  هم دولت کمک کنند تا بودجه بیشتری در اختیار صنایع دستی قرار گیرد. در حال حاضر، بودجه از دولت عبور کرده و چشم امید ما به مجلس است که کمکی جدی در زمینه صنایع دستی داشته باشد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد