عوارض ورود بازی‌های خارجی،در لایحه بودجه ۹۷ در انتظار تصویب مجلس

به گزارش فناوری فرهنگی، حسن کریمی قدوسی، در رابطه با برنامه‌ این بنیاد برای حل این مشکل گفت: امسال طرح دریافت عوارض از بازی‌های خارجی را با حمایت و ورود مستقیم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به لایحه بودجه ۹۷ اضافه کرده‌ایم که این طرح با تصویب در مجلس شورای اسلامی از سال آتی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که نهاد قانون‌گذار با بی‌توجهی، باعث حذف این لایحه شود جای تعجب خواهد داشت؛ آن هم در شرایطی که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر موضوع اشتغال و تولید محتوای داخلی دارند.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: سیاست بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال آتی حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی است و در صورت عدم تصویب لایحه‌ی مذکور در مجلس شورای اسلامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجبور خواهد شد در راستای حمایت از تولید داخلی، مجوز عرضه‌ی بازی‌های موبایلی خارجی را به طرز محسوسی کاهش دهد.
کریمی قدوسی با اشاره به این‌که دنبال گران کردن بازی خارجی نیستیم؛ گفت: هدف این طرح گران کردن بازی‌های خارجی برای مصرف‌کننده داخلی نیست، بلکه این عوارض از سهم بازی‌ساز خارجی یا ناشر آن در کشور گرفته می‌شود.
وی در نهایت تشریح کرد:‌ با صرف منابع مالی حاصل از عوارض بازی‌های خارجی می‌توانیم فعالیت‌های زیرساختی بسیاری در جهت ارتقا و اعتلای صنعت بازی‌سازی داخلی انجام دهیم. برای این منظور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیش از یکسال است که در جهت پیاده‌سازی «هرم حمایت» فعالیت‌های گوناگونی انجام داده است و براساس این هرم، تمام حمایت‌هایی که از بازی‌سازان داخلی صورت می‌گیرد ضابطه‌مند و شفاف خواهد بود. امید است سال آتی، سالی روشن در جهت تولید داخلی در حوزه‌ی صنعت بازی کشور باشد.

منبع: پانا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد