جشنواره «فیروزه» محل تلاقی اقتصاد و فرهنگ است

به گزارش فناوری فرهنگی، امروز ۱۳ دی ماه، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه وجشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «فیروزه» در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی‌بر این که ارزش افزوده نمایشگاه «فیروزه» نسبت به جشنواره ها و نمایشگاه های مشابه مانند جشنواره اسباب بازی،  نمایشگاه صنایع دستی و «ایران نوشت» چیست، گفت: از قبل در جریان این نمایشگاه بودم و یکی از آرزوهایم، پیوند میان فرهنگ و اقتصاد بود. ما برای این نمایشگاه، نه تنها هزینه نمی‌کنیم که سود هم می‌کنیم؛ به عبارتی هم کار فرهنگی می‌دهیم و هم اقتصادی.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه یادآور شد، ممکن است اشکالات و انتقادهایی هم در ارتباط با این نمایشگاه مطرح باشد یا گفته شود نمایشگاه‌های موازی بسیاری برپا می شود اما باور ما براین است که ذائقه‌های مختلف را ببینیم و درپی یافتن بازار بین‌المللی باشیم. اما انتقادات قابل بررسی است و ما آماده شنیدن نظرات مختلف هستیم قطعا همه دغدغه‌شان این است تحرکی به اقتصاد و فرهنگ بدهند و نمایشگاه فیروزه می‌تواند انگیزه خوبی باشد.

جوادی در جمع خبرنگاران، درباره برآیند جلسات با مسئولان مصلای امام خمینی(ره) برای میزبانی نمایشگاه کتاب گفت: ما همیشه امیدواریم کارها خوب پیش برود درباره نمایشگاه کتاب هم پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و مسیر خوبی را طی کرده ایم و امیدواریم همین روند ادامه‌دار باشد و نتایج خوبی حاصل شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا قراردادی با مسئولان مصلا بسته شده یا نه، گفت: در مراحل نهایی انعقاد قرارداد با مسئولان مصلا هستیم. همچنین قرار است مشکلات مربوط به اهل قلم در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و بررسی شود.

نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در بوستان گفتگو برپاست.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد