اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند

به گزارش فناوری فرهنگی، علی فریدونی به دلایل شکل گیری جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه اشاره و بیان کرد: ما بر آنیم تا تولید محصولات فرهنگی که با ارزش های دینی و هویتی ما هماهنگ هستند را افزایش دهیم. از سوی دیگر شاخص استانداردی برای این گونه محصولات در نظر بگیریم. از این رو ۱۷ دی ماه و در مراسم اختتامیه جشنواره فیروزه تفاهم نامه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان استاندارد بسته می شود.

دبیر جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه به اهمیت توجه به اقتصاد و فرهنگ و ارتباط میان این دو اشاره و بیان کرد: اقتصاد و فرهنگ جدای از یکدیگر نیستند و  امروز کالای فرهنگی، تنها به کتاب محدود نمی شود. از این رو لازم است با توجه به نیازها و اقتضائات جدید،  به حوزه های دیگر، به جز کتاب هم توجه کنیم و جشنواره کالاهای فرهنگی فیروزه بر آن است تا ارتباطی میان فرهنگ و اقتصاد برقرار کند.

فریدونی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی برای کالاهای فرهنگی گفت: امسال به فکر شکل دادن به دبیرخانه دائمی جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی افتاده ایم. این دبیرخانه در معاونت فرهنگی و اداره کل مجامع و فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد مستقر است و در شورای سیاست گذاری آن،  علاوه بر تولید کنندگان، اشخاص حقیقی چون سازمان ملی استاندارد، شورای نظارت بر اسباب بازی کانون فکری کودکان و نوجوانان و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم حضور دارند.

جشنواره کالاهای فرهنگس فیروزه از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه در بوستان گفتگو برپاست.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد