باید محصولات سنتی خود را معاصرسازی کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، سیدمحمدحسین سجادی نیری در مراسم اختتامیه جایزه فیروزه که امروز ۱۷ دی ماه در بوستان گفتگو در حال برگزاری است گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ، سوبسیدی است و این نوع نگاه، ما را دچار خام فروشی می کند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فن آوری های نرم و هویت ساز ، وقتی نگاه یک کشور براساس خام فروشی است، توجه چندانی به فروش و مسائل اقتصادی وجود ندارد و این ضعفی است که باید جبران شود.

سجادی نیری به ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ اشاره و بیان کرد: وقتی از عروسک باربی یا اسپایدرمن صحبت می شود از یک کالای فرهنگی که برای آن بازاریابی و سرمایه گذاری شده، سخن به میان می آید اما ما برای کالاهای فرهنگی خود چه تبلیغی کرده ایم؟ بچه های ما تا چه اندازه با شخصیت های فرهنگی خود آشنا هستند؟

وی همچنین بیان کرد: ما باید محصولات سنتی خود را معاصرسازی کنیم. ما سابقه خوبی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی داریم، در نتیجه باید از این پیشینه بهره ببریم و آن را به روز کنیم.

سجادی نیری به ضرورت پیوست فرهنگی اشاره و بیان کرد: اگر همه بچه ها اسپایدرمن را می شناسند به این خاطر است که شرکت تولیدکننده از چند دهه پیش تاکنون به معرفی این شخصیت به بچه ها در قالب پویانمایی، فیلم، کمیک استریپ و تولید محصولات جانبی توجه کرده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز با اشاره به لزوم هم افزایی میان سازمان ها و نهادهای فرهنگی گفت: لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با هم تعامل بیشتری برقرار کنند.

سجادی نیری گفت: ما در معاونت علمی و فناوری برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق را آغاز کرده و به دنبال توجه و حمایت بیشتر از شرکت های خلاق هستیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد