تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی به پشتیبانی مالی و معنوی نیاز دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، عبدالعظیم فریدون که به بازدید نمایشگاه جایزه فیروزه آمده بود، درباره ضرورت پرداختن به موضوه کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی گفت: کالای ایرانی یک موضوع ملی است و باید از پشتوانه ملی برخوردار باشد؛ مثل نوزادی که به دنیا می آید و تا زمان راه رفتن و بزرگ شدن باید در کنار او ایستاد، مسئولان ما در کنار تولیدکنندگان باشند تا بتوانند کار خود را توسعه دهند.

مدیر انتشارات «محراب قلم» افزود: در حوزه اسباب بازی کشور ما جای کار بسیار زیادی دارد چون امروز در دنیا اسباب بازی ها جایگاه خاص و ویژه ای دارند در حالی که سهم کشور ما از تولید این محصولات بسیار کم و ناچیز است.

فریدون با بیان اینکه در حوزه اسباب بازی بیشتر شاهد آثار کپی از برندهای معتبر جهانی هستیم، گفت: این در حالی است که نوآوری برای تولید کالاهایی با برند ایرانی می تواند اهمیت به سزایی داشته باشد و معتقدم اگر عزمی جزم شود که تولیدات داخلی داشته باشیم باید از کپی شروع شود و به مرور با خلاقیت و ایده طراح های ایرانی شکل جدید و بومی پیدا کند.

وی با اشاره به بحث شخصیت پردازی در کالاهای فرهنگی، عنوان کرد: هر کالایی که می خواهد از سوی مردم یک جامعه با پذیرش همراه باشد باید به برند و نمادی ملی تبدیل شود، اما در ایران برند خاصی در حوزه کالاهای ایرانی و فرهنگی وجود ندارد.

فریدون تاکید کرد: وضعیت به گونه ای است که حتی تصاویر روی نوشت افزارها نمی تواند ارتباط خوبی با بچه ها برقرار کند در حالی که اگر مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنیم باید به تناسب سن و سال آن ها، نوشت افزار طراحی و تولید کنیم.

مدیر انتشارات «محراب قلم» درباره لزوم پیوستگی ناشران و دیگر تولیدکنندگان کالاهای فرهنگی در شخصیت پردازی این حوزه ها، عنوان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد نشر بیمار است و این کارها نیازمند سرمایه گذاری طولانی مدت است، ناشران برای ورود به این عرصه رغبت زیادی ندارند مگر اینکه یک سازمان یا نهاد دولتی به عنوان پشتیبان در این حوزه وارد شود.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد