ترسناک‌ترین مناطق گردشگری ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، نقاطی در ایران وجود دارند که رازهایی سر به مهر را در دل خود گنجانده‌اند و هنوز در گذر زمان لباس رمزآلود را از تن خود در نیاورده‌اند. گاهی این راز و رمزها شاهکار خالق هستی و برخی دیگر ساخته دست آدمیزاد هستند. در این مطلب شما را به اماکن اسرارآمیز و ترسناک ایران می‌بریم تا سر از رمز و رازهایشان دربیاورید.

غار قاتل

وقتی پای مرگ در میان باشد، آدم‌ها می‌ترسند و درباره عامل مرگ، قصه‌ها و افسانه‌های زیادی روایت می‌کنند. در کرمانشاه غاری تاریک به نام «غار پرآو» قرار گرفته که انسان‌ها را می‌بلعد و از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری وحشت در ایران برای غارنوردان حرفه‌ای است.

غار پرآو بزرگترین غار عمودی دنیا است که به‌عنوان اورست غارهای جهان نیز شناخته می‌شود. این غار تاریک، سرد، عمیق و صعب‌العبور است و به خاطر گرفتن جان پنج تن از غارنوردان، لقب «غار قاتل» را از آن خود کرده است.

 

هزار توی سیاه رمز آلود

قناتی در شهر گناباد، مشهد به نام «قنات قصبه» قرار دارد که افسانه‌های زیادی از در و دیوار آن سرازیر می‌شود. بر طبق یک افسانه، این قنات به فرمان «بهمن» یکی از سلاطین قدیم ایران برای کفاره گناهی بزرگ احداث شده است.

شاید در نگاه اول این قنات به نظرتان عجیب و ترسناک نیاید ولی این قنات بزرگترین، طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین قنات جهان است که از دالان‌های تاریک و سیاهی که هنوز هم آب شهر را تامین می‌کنند، تشکیل شده است.

هیچکس تصوری از انتهای این قنات ندارد و کارشناسان طول آن را ۳۵ کیلومتر تخمین زده‌اند.

دنیای عجیب و رازآلود قنات با آن دالان‌های تو‌در‌تو، چاشنی ترس را برای هرکس به ارمغان می‌آورد.

 

دره اجنه

قدیمی‌ترها بر این باور بودند که هیچکس نباید حتی به این دره نزدیک شود، چه برسد به اینکه درون آن قدم بگذارد. اگر زنی در قدیم فرزندی ناقص به دنیا می‌آورد او را به اجنه این دره مرتبط می‌ساختند.

 

جنگل جیغ

جنگلی در خراسان قرار دارد که از غروب آفتاب تا طلوع خورشید صدای جیغ‌ها و نعره‌های درختان آن، رعب و وحشت را در دل اهالی روستای سربرج برانگیخته است.

علاوه بر صدای فریادهایی که از این جنگل شنیده می‌شود، شکل و هیبت درختان این جنگل نیز وحشت‌آور است. با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده معلوم شد این صداها و فریادها مربوط به جیرجیرک‌ها یا ملخ هایی است که در دل درختان خانه کرده‌اند.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد