رییس جمهور مسوول رفع فیلتر نیست؟

به گزارش فناوری فرهنگی، در شورای عالی امنیت ملی 12 نفر عضو هستند که 5 عضو آن را رییس جمهور و وزرای دولت تشکیل می دهند. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم پیشتر مخالفت خود را با ادامه فیلتر تلگرام اعلام کرده بود و علی شمخانی دبیر شورا هم دیدگاه هایی نزدیک به دولت دارد. بنابراین 7 رای این شورا هم با نظر رییس جمهور می تواند به سمت بازگشایی شبکه های اجتماعی برود.
در چنین شرایطی چرا باید حسن روحانی در تریبون ها به دنبال رفع فیلتر تلگرام باشد؟ آیا جز این است که شورای عالی امنیت ملی باید حکم کند؟ و آیا باید دست شخص دیگری جز وزیر ارتباطات روی دکمه رفع فیلتر برود؟
بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی هم برخلاف گذشته، به جای استقبال از سخنان رییس جمهور که اتفاقا حرف دل بسیاری از مردم است، از او پرسیده اند مگر او از جانب مردم به عنوان شخص اول اجرایی مملکت، وظیفه ای جز اجرای همین سخنانی که زده است، دارد؟ آیا روال قانونی کار جور دیگری است یا وزیر فاوا حرف رییس جمهور را نمی خواند؟
بنابراین لازم است برخورد شفاف و صادقانه ای با مردم صورت گرفته و اعلام شود چرا به قول رییس جمهور 100 هزار جوان ظرف یک هفته بیکار شده اند. آن هم در شرایطی که کل تعهد وزارت ارتباطات برای اشتغال زایی در یک سال 100 هزار شغل است و درواقع ظرف یک هفته زحمات یک ساله یک وزارتخانه، بر باد رفته است.
اما نکته مثبت و متفاوت حرف های رییس جمهور که امیدوارم ایشان از قصد آن را گفته باشند نه اتفاقی، این است که او خواستار رفع انسداد شبکه های مجازی شده است. یعنی همان طور که جامعه انتظار دارد، در کنار رفع فیلتر تلگرام، دلیلی برای مسدود ماندن توییتر و فیس بوک هم وجود ندارد و می توان همه این شبکه ها را یکجا رفع فیلتر کرد.
این روزها بسیاری از مردم معتقدند، دولت باید نشان دهد رای دادن و انتخاب یک مسیر، در عمل در تصمیمات کشور تاثیر دارد و حقوق شهروندی رعایت شده و کسب و کارها برقرار خواهند ماند.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد