پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

به گزارش فناوری فرهنگی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بر «گفت‌وگو» و خلق بزرگ‌ترین تجلیات تئاتری با «گفت‌وگو» تأکید کرد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیام فرستاد.در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «آنکه در هنر امروز «مخاطب» نامیده می‌شود، «دیگری» همدلی است که با اثر به گفت‌و‌گو می‌نشیند. فراتر رفتن از ارتباط یک‌سویه و تلاش برای دست‌یابی به مفاهمه‌ای مستمر میان اثر و مخاطب، اگر نگوییم غایت هنر امروز، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. اثر هنری به تعالی مخاطب یاری می‌رساند و مخاطب با درک و نقد اثر هنری ابزار تعالی آن را فراهم می‌کند.

اینجاست که «گفت‌و‌گو» میان اثر و مخاطب، دوگانه متحدی می‌آفریند که دیگر نمی‌توان خط تمایزی واضح میانشان کشید. اثر هنری، حاصل آمد ‌و‌ شدی دائم و بی‌وقفه است با همان دیگری فعال که برآستانش به تماشا نشسته است و دقیقاً از همین منظر است که در میان تمام هنرها، تئاتر بزرگترین تجلی «گفت‌و‌گو»ست؛ چرا که در آن، بی‌حضور مخاطب، اساساً اثر هنری پدید نمی‌آید.

سی و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشن گفت‌و‌گوی تئاتر ایران است. گفت‌و‌گویی که مقوم بنیان این هنر است حالا قرار است در تمام سطوحش جاری شود و ابعادی گونه‌گون و نو‌به‌نو بیابد. گفت‌و‌گویی که در رگ‌های پیکر اثر هنری مخاطب جاری بود، آرام آرام راه خود را میان اهل هنر نیز جاری می‌کند و «انسانی» می‌شود تا ما، تمامی دلدادگان هنر، به مدد اکسیرش جانی تازه بیابیم و ردایی نو بپوشانیم بر تن تمامی مناسباتی که میانمان جاری است و این معجزه نمایش است.»

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر 28 دی ماه تا 9 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد