تاثیر منفی فیلترینگ بر اقتصاد فرهنگ و هنر

به گزارش فناوری فرهنگی، عضو فراکسیون زنان مجلس با این نماینده با انتقاد از این‌که کسب‌و‌کارهای سینمایی پس از فیلترینگ با بیش از ۷۰درصد آسیب اقتصادی رو‌به‌رو شده‌اند، توضیح داد: اصلی‌ترین تبلیغات برای آن‌ها از طریق فضای مجازی صورت می‌گرفت اما فیلترینگ تاثیر بسیار منفی بر وضعیت اقتصادی سینماها و تئاترهای مختلف گذاشته است.

 پروانه مافی؛ عضو فراکسیون زنان با انتقاد از ادامه فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام، گفت: اگرچه تلگرام آسیب‌هایی برای جامعه ایرانی به‌همراه داشته است اما فیلتر راه مقابله با این آسیب‌ها نخواهد بود چراکه بیش از ۱۵‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و افراد بیشتری به‌طور غیررسمی از این طریق ارتزاق می‌کنند؛ این افراد عموما شامل گروه‌های سنی جوان و زنان می‌شوند اما با فیلتریگ تلگرام همه آن‌ها از کار بیکار شده‌اند.

این نماینده با انتقاد از این‌که کسب‌و‌کارهای سینمایی پس از فیلترینگ با بیش از ۷۰‌درصد آسیب اقتصادی رو‌‌به‌رو شده‌اند، توضیح داد: از آن‌جا که صدا‌و‌سیما هیچ‌گاه حمایت مناسب و مشخصی از آثار هنری نکرده و این آثار از تبلیغات شهری نیز محروم هستند، اصلی‌ترین تبلیغات برای آن‌ها از طریق فضای مجازی صورت می‌گرفت اما فیلترینگ تاثیر بسیار منفی بر وضعیت اقتصادی سینماها و تئاترهای مختلف گذاشته است.

وی با تاکید بر این‌که دولت براساس برنامه‌ششم توسعه موظف به ایجاد ۹۰۰هزار تا یک‌میلیون و۲۰۰هزار شغل در هر سال تا پایان برنامه شده است، افزود: فضای مجازی یکی‌از زیربناهای اصلی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور محسوب می‌شود اما گرفتن آن از مردم می‌تواند موجبات بحران شغلی و اجتماعی را در کشور فراهم کند لذا باید هر چه سریع‌تر شرایط را به حالت عادی باز گرداند.

مافی بیان کرد: مردم خودشان به‌صورت خودجوش فضای مجازی را تبدیل به یک فرصت شغلی مناسب کرده‌اند و گرفتن این فرصت از آن‌ها و اضافه کردنشان به سیل بیکاران جامعه، اتفاق بسیار ناخوشایندی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین بر ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد جایگزین‌های داخلی برای فضاهای مجازی موجود تاکید کرد.

منبع:صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد