کاربرد فناوری درحوزه مالی موجب افزایش کیفیت خدمات بانکی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، در نشست تخصصی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی با اشاره به اهمیت موضوع فین تک‌ها و استارت آپ های فعال در کشور گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با توجه به  گسترش فوق‌العاده فین تک‌ها و استارت‏ آپ‏ های فعال در حوزه مالی، اقدام به برپایی کارگروه توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای خلاقانه از مهرماه سال جاری کرده است، که این کارگروه با رویکرد رسیدگی به موانع کسب‌وکارهای نو پا و استارت آپ در حال فعالیت است.
فقیهی در ادامه گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، سلسله جلساتی به‌منظور همفکری و ارائه راه‌کارهای اساسی در حل مسائل و مشکلات پیش روی فناوری‌های نوین برگزار کرده است، ضمن آنکه در حاشیه این جلسات و دعوت از محققان کشورهای دیگر به مطالعه سیاست کشورها در حوزه فناوری اطلاعات میپردازد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با معرفی شرکت  MDECدر حضور استارت آپ های حاضر در این نشست گفت: امروز BEH HEUY  CHING از پایه‌گذاران اکوسیستم مالزی و متخصص و صاحب‌نظر در صنعت فناوری مالی هستیم، تا بتوانیم از تجربیات ایشان بهره‌مند شویم.

BEH HUEY  CHING  در بخش دیگر این نشست با اشاره به موضوعات اصلی این برنامه بیان کرد: در نظر داریم در این جلسه به موضوعاتی حول محور  “FIN TECH & BLOCKCHAIN ” و ” REG TECK ” که همان ( فناوری نوین قانون‌گذاری در حوزه مالی است) به بحث و گفتگو بپردازیم.
وی در تعریف FIN TECH بیان کرد: فین تک از دو بخش فناوری و مالی ساخته‌شده است، عوامل تأثیرگذار بخش‌های مختلفی مانند پرداخت وام، بیمه،  نظارت بر قوانین،  پرداخت، مالی اسلامی و سرمایه‌گذاری و همچنین سپرده‌گذاری هستند.
BEH HUEY  CHING از متخصصین و صاحب‌نظر در صنعت فناوری مالی در ادامه این نشست با اشاره به موضوع فناوری بیان کرد: در خصوص اطلاعات، مسائلی همچون حمل‌ونقل، ارتباطات ، سرگرمی‌ها و حمل‌ونقل‌ها ( همچون تپسی و اسنپ) در حوزه فعالیتی فناوریها خلاصه می‌شود که نمونه‌های واقعی از موضوعات فین تک به شمار می‌روند.
بر اساس این گزارش، نشست تخصصی کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی و قوانین و مقررات در تاریخ دوم بهمن ماه با حضور جمعی از استارت آپ‌های فعال در حوزه ملی با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی برگزار شد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد