تولید بیت‌کوین فقط اتلاف انرژی است

به گزارش فناوری فرهنگی،  به نقل از بلومبرگ انگلیسی، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: در صورتی‌که تولید بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگار با این روند پیش رود، مقدار انرژی برای تولید آنها معادل انرژی مورد نیاز یک کشور بزرگ مانند آرژانتین در سال خواهد بود؛ این در حالی است که استخراج بیت کوین که در آن استفاده از رایانه ها تسریع و افزایش پیدا کرده است به نوعی به خشم انرژی تبدیل شده است. برآورد ما این است که اگر این روند در سال جاری میلادی ادامه پیدا کند، میزان مصرف انرژی برابر با مصرف برق در کشور آرژانتین خواهد بود.

در عین حال، تولید کنندگان ارزهای رمزنگار بیش از ۳۷ گیگاوات ساعت در روز معادل راکتورهای هسته ای ۳۹۱.۲ گیگاواتی انرژی مصرف می کنند. شاخص مصرف انرژی بیت کوین حاکی از میزان مصرف برق به اندازه ۴ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۱۵ خانوار آمریکایی دارد و انرژی مصرف شده می تواند با مصرف برق عراق مقایسه شود. همچنین از آنجایی که انرژی زغال سنگ در چین ارزان است، انرژی مورد نیاز برای شبکه ارز رمزنگار این کشور عمدتا توسط نیروگاه های سوخت زغال سنگ تامین می شود و برای هر تراکنش بیت کوین میزان زیادی از این انرژی مصرف می شود.

لاگارد گفت: با توجه به مسئله تغییر اقلیم وقتی به میزان مصرف زغال سنگ در استان‌های چین برای تولید این ارز رمزنگار نگاه می کنیم، نگرانی بزرگی را در ذهن ایجاد می‌کند.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد