مهمترین هدف مدولباس فجر نزدیکی به ذائقه مردم است/ارائه الگوهای نو

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید قبادی به زمان برگزاری جشنواره مد و لباس فجر اشاره و بیان کرد: این جشنواره از ششم تا سیزدهم اسفندماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و ما جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم تا جشنواره، اواخر دی ماه یا اوایل بهمن برگزار شود.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مهم‌ترین اتفاق در جشنواره فجر امسال، ارائه الگوهای جدید در قالب مجموعه و معرفی آن به مردم، طراحان و تولیدکنندگان است و همچنین طراحان ایرانی، اعلام آمادگی کرده‌اند تا در بخش خارج از مسابقه، پنج طرح که برگرفته از نمادها و نشانه‌های کاخ گلستان است را ارائه کنند.

قبادی در پاسخ به این که چند سال پیش، سارا جعفریه بر اساس کاشی‌های کاخ گلستان، طرحی را ارائه داد که با استقبال مردم مواجه شد؛ پس تکرار طرح‌هایی با الهام از این این مجموعه تاریخی چه تازگی و ضرورتی دارد؟ گفت: معماری ایرانی- اسلامی‌و نمادهای به کار رفته در کاخ گلستان، این قابلیت را دارد که بارها و بارها الهام بخش طراحان باشد و این به نوع نگاه و زاویه دید طراحان بستگی دارد.

او تبیین مبانی نظری را یکی دیگر از اهداف جشنواره مد و لباس فجر دانست و افزود: قرار است در این دوره از جشنواره، نشست‌های مختلفی برگزار شود چراکه یکی از ضعف‌های ما کمبود مبانی نظری در شکل‌های مختلف آن است و ما با برگزاری نشست‌های مختلف می‌کوشیم تا این ضعف را برطرف کنیم.

قبادی به نمایش آثار کاربردی اشاره و بیان کرد: قرار است در جشنواره فجر امسال، نمونه‌هایی که به تولید انبوه رسیده و مردم از ان استقبال کرده‌اند را، با اسم طراح، به نمایش بگذاریم. حتی می‌توانیم یک نمایشگاه مسقل برای این آثار در نظر بگیریم. همچنین چیدمان آثار در جشنواره امسال با سال‌های پیش تفاوت دارد به این معنا که ما از ابتدای بهمن ماه چیدمان محیطی خود را در تالار وحدت تهران آغاز کرده‌ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نزدیک شدن به ذائقه مردم را یکی از اهداف مهم جشنواره فجر برشمرد و گفت: ما باید سلیقه مردم را بشناسیم و بر اساس آن جلو برویم. همچنین باید تدبیری بیندیشیم تا طراح، تولیدکننده و مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی به هم نزدیک شوند چراکه ارتباط میان این سه ضلع، مهم ترین اتفاق در جشنواره مد و لباس فجر است.

قبادی دیدار با استادان پیشکسوت را یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره مد و لباس فجر دانست و همچنین خبر داد که امسال همزمان با تهران، نمایشگاه‌های مد و لباس در ۱۵ استان دیگر هم برگزار می‌شوند.

به گفته دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان و عمان هم برای حضور در جشنواره فجر رایزنی شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد