ممنوعیت خرید بیت کوین با کارت‌های اعتباری بین المللی

به گزارش فناوری فرهنگی،  بر اساس اطلاعات منتشر شده، هرگونه نقل و انتقال مالی مربوط به بیت کوین و سایر ارزهای بین المللی برای ۸ میلیون نفر از اشخاص استفاده کننده از کارت های اعتباری گروه بانکی لویدز ممنوع شده است. لازم به ذکر است که گروه بانکی لویدز شامل بانک های لویدز انگلستان، بانک اسکاتلند، هلیفکس و ام بی ان ای می شود.

به نقل از Russia Today، ممنوعیت نامبرده تنها خرید و فروش و مبادلات مالی مربوط به ارزهای مجازی با ”کارت های اعتباری” را در برگرفته و شامل خرید و فروش با کارت های غیر اعتباری نمی گردد.

ممنوعیت خرید بیت کوین با کارت‌های اعتباری بین المللی

به گفته ی سخنگوی گروه بانکی لویدز، تصمیم این گروه بر ممنوعیت نقل و انتقالات ذکر شده با هدف حفاظت از مشتریان اتخاذ شده است. باید خاطر نشان گردد که در تعطیلات آخر هفته ی گذشته سه بانک جی پی مورگان چیس، بانک آمریکا و سی تی مورگان در اقدامی مشابه نقل و انتقالات مربوط به ارزهای مجازی را با کارت های اعتباری ممنوع کرده بودند.

این ممنوعیت ها در حالی اعمال شده است که دارندگان بیت کوین و سایر ارزهای مجازی با افت شدید قیمت این ارزها و به عبارتی دیگر با کاهش ارزش اموال خود مواجه شده اند. گروه بانکی لویدز در توجیه ممنوعیت اعلام شده اذعان کرده است که برخی دارندگان کارت های اعتباری به امید کسب سود ( و به مبلغی بیش از موجودی حساب خود) اقدام به خرید ارزهای مجازی کرده اما زمانی که قیمت این ارزها کاهش می یابد ( آن ها ضرر کرده) و آنگاه مجبور می شوند که بدهی خود را بپردازند.

به این نکته می توان اشاره کرد که به طور کلی در ماه های اخیر حساسیت دولت ها نسبت به نقل و انتقالات مالی مربوط به بیت کوین و سایر ارزهای مجازی بیشتر شده و اقداماتی در خصوص وضع قوانین در خصوص این ارزها انجام گرفته است. به طور مثال، در هفته ی گذشته دولت هند اعلام کرده بود که قصد دارد با وضع قوانینی جدید هر گونه نقل و انتقال مالی راجع به ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده و نقض کنندگان مقررات را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. افزون بر این، ترزا می نخست وزیر بریتانیا اخیرا اعلام کرده است که این پادشاهی متحده باید ”با جدیت زیادی” ارزهای مجازی را تحت نظر داشته باشد زیرا این ارزها می توانند به وسیله ی مجرمان مورد استفاده گیرند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که در روز جاری بیت کوین با قیمت کمتر از ۸۰۰۰ دلار معامله شد و در این خصوص نسبت به آخرین روزی که این ارز مجازی در آن معامله می شد ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین، از ماه دسامبر سال گذشته ی میلادی (که در آن هر بیت کوین به قیمت ۲۰۰۰۰ دلار معامله می شد) تا کنون ارزش بیت کوین ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد