«فیلشاه» حتما مخاطب را غافلگیر می کند/ رقابت انیمیشن با آثار رئال در دنیا مرسوم است

به گزارش فناوری فرهنگی، برنامه «دو قدم تا سیمرغ» به منظور معرفی فیلم های حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از روز گذشته ۴ بهمن ماه با حضور عوامل فیلم های «کامیون»، «جاده قدیم» و «فیلشاه» در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سومین نشست معرفی فیلم های جشنواره، با حضور عوامل و بازیگران انیمیشن سینمایی «فیلشاه»؛ هادی محمدیان کارگردان، حامد جعفری تهیه کننده و حسن ایوبی تدوینگر انیمیشن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

هادی محمدیان به اهمیت عدالت داوری «فیلشاه» در بین آثار رئال جشنواره در بخش سودای سیمرغ اشاره کرد و گفت: اگر مثل قرعه کشی نمایش فیلم ها، نگاه عادلانه ای بر هیات داوری همراه باشد، «فیلشاه» توانمندی رقابت در اکثر بخش ها را با کارهای رئال دارد. لذت مخاطبان خارجی از انیمیشن های خارجی به خاطر این است که خود را در فیلم می بینند و ما نیز سعی کردیم از این زاویه اجتماعی در فیلشاه، دنیای اثر را برای کودکان و نوجوانان قابل باورتر کنیم. اما باید بتوانیم به طور کلی در انیمیشن به دلیل نبود تصویر خیلی خوب از دوبلورها صدا بگیریم تا حس کار به اصطلاح در بیاید.

وی اضافه کرد: در فیلشاه دو بخش موزیکال داریم که تجربه خوبی به حساب می آید. در ساخت این فیلم شرایطی بود که انگار انیمیشن از ابتدا در ایران اختراع می شود و حداقل باید 4 فیلم دیگر تجربه کنیم تا تجربه مان کامل شود. «فیلشاه» 2500 پلان دارد و این رقم سه برابر استانداردهای سینمای ایران و فیلمی پر ریتم است و به نظرم در تدوین استحقاق دریافت این سیمرغ را دارد.

حامد جعفری تهیه کننده این انیمیشن نیز با بیان تاریخچه ای از شرکت هنر پویا و ساخت انیمیشن های سینمایی چون «شاهزاده روم» در سخنانی درباره «فیلشاه» گفت: «فیلشاه» یک قصه تاریخی است که مخاطب را حتما غافلگیر می کند. اولویت اول ما در اکران، مخاطبان کودک و نوجوان هستند. از آنجایی که فضای سینمای ایران نشان می‌دهد آثار انیمیشن در میان 150 تولید رئال هر ساله به نوعی فراموش شده اند، ما برای جذب مخاطبان اصلی این ژانر یعنی کودکان و نوجوانان به سینما تلاش کرده ایم بهترین کیفیت را در «فیلشاه» ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین انیمیشن امسال 1000 میلیارد دلار هزینه داشته اما فیلشاه حدود سه و نیم میلیارد تومان هزینه برده است، افزود: این رقم معادل 800 هزار دلار که هزینه ای غیر قابل باور برای کمپانی های خارجی است. ما منابع درآمدی کار را پیش بینی کرده ایم و بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویرشهر در برگردان اثر به زبان فارسی هر یک سهم 25 درصدی مشارکت دارند. همچنین برای پخش بین‌المللی کار هم مذاکراتی انجام شده است.

جعفری گفت: رقابت این انیمیشن با آثار رئال سی و ششمین جشنواره فیلم فجر عادی است چون در دنیا هم این اتفاق مرسوم است. انیمیشن «دیو و دلبر» در سال 1988 در اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. اگر در این دوره جشنواره به فیلشاه توجه نشود انگیزه عوامل کار از بین می رود و شاید در همکاری های بعدی با انیمیشن کمتر مشارکت کنند.

برنامه «دو قدم تا سیمرغ» که با حضور پنج نفر از عوامل هر فیلم از جمله کارگردان، تهیه‌کننده، ‌بازیگران یا هر یک از عوامل فنی مثل صدابردار، آهنگساز و… برگزار می‌شود، برای هر یک از آثار راه یافته به جشنواره امکان نمایش عکس، تیزر، آنونس و بخش‌هایی از فیلم همراه با گپ و گفت با مجری برنامه فراهم خواهد شد و عوامل هر فیلم طبق جدول زمانبندی شده که طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود، می‌توانند در مدت ۴۵ دقیقه درباره‌ فیلم خود توضیحاتی ارائه داده و آن را معرفی کنند. مجری این برنامه منصور ضابطیان است.

منبع:شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد