دانشمندان هسته‌ای روسی هم بیت کوین استخراج می کردند!

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وب سایت هکرنیوز، این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

اندکی پیشتر بود که اخبار و شایعاتی در مورد اینکه تعدادی از دانشمندان هسته ای در کارخانه های تسلیحاتی – هسته ای در روسیه از رایانه های این مراکز فوق سری و محرمانه سواستفاده کرده و ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین و مونرو را استخراج می کرده و از این طریق درامدهای کلانی را از آنِ خود می کردند، رسانه ای شده و در فضای مجازی منتشر شده بود.

اما پس از آنکه خبرگزاری اینترفاکس روسیه دیروز اعلام کرد که تعدادی از این کارمندان و دانشمندان هسته ای فعال در مراکز تسلیحاتی و هسته ای در روسیه به خاطر سواستفاده از تجهیزات رایانه ای فوق پیشرفته و پرسرعت برای استخراج ارزهای دیجیتالی و کسب درآمدهای شخصی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شده اند، بر تمامی آن اخبار و شایعاتی صحه تمام گذاشته شد.

این مرکز و کارخانه تسلیحات هسته ای در شهر ساروف روسیه واقع شده است که این منطقه که زادگاه و مرکز استقرار نخستین بمب هسته ای شوروی سابق بوده، هم اکنون از حساسیت و امنیت بخصوصی برخوردار است.

مرکز تحقیقاتی تسلیحات هسته ای در سال ۲۰۱۱  تجهیزات خود را ارتقا داد و آن را به ابَر رایانه هایی مجهز ساخت که در زمان خود از بزرگترین و مجهزترین ابر رایانه های جهان محسوب می شد.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی رسانه‌های روسی، دانشمندان هسته‌ای در این کشور با استفاده از یکی از همین ابر رایانه های موجود و فعال در مرکاز هسته ای اقدام به استخراج و کسب ارزهای دیجتالی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین کرده اند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد