نخستین رویداد کارآفرینی شهر بندری هوشمند برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، از جمله استراتژی‌ها و راه‌کارهای لازم برای توسعه‌ی اقتصادی و رسیدن به اقتصادی پایدار در هر کشور، تقویت اقتصاد منطقه‌های شهری و یا به عبارت بهتر توسعه اقتصاد پایدار بر مبنای هوشمندی شهر است.
با توجه به پدیده جهانی‌سازی و پیشرفت روزافزون سامانه‌های زنجیره لجستیکی توزیع کالا، بنادر پیشرفته نقش مهمی در رشد اقتصادی و رقابت در کشورها و منطقه خود دارند. هوشمند سازی شهرهای بندری به عنوان یکی از نیازهای اساسی توسعه پایدار است که متأسفانه در این زمینه کار چندانی در کشور انجام نشده است.
بنابراین برای نخستین‌بار در کشور برگزاری رویداد کارآفرینی با رویکرد هوشمند سازی شهر بندری، می‌تواند علاوه بر معرفی این بخش از صنعت، مشوقی برای صاحبان صنعت و همچنین سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه باشد.
بر این اساس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خلیج‌فارس با همکاری مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس درنظردارد «اولین رویداد کارآفرینی شهر بندری هوشمند» را با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار کند.
این رویداد باهدف توانمندسازی دانش‌آموختگان و جوانان خلاق و صاحب ایده و همچنین برقراری ارتباط هدفمند و تعامل میان افراد خلاق صاحب ایده با صاحبان صنعت، سرمایه‌گذاران، طراحان و تولیدکنندگان به‌منظور شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین مستقل و یا وابسته به شرکت سرمایه‌گذار برگزار می‌شود.
محورهای نخستین رویداد  کارآفرینی شهر بندری هوشمند استفاده از قابلیت‌های دریا و ساحل شامل زیرساخت‌های فناورانه، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری، حمل‌ونقل ترافیک، شهروند و اجتماع هوشمند، مدیریت هوشمند آب و انرژی، اقتصاد، تأمین مالی و تجارت، معماری و شهرسازی، سلامت و محیط‌ زیست است.
نخستین رویداد  کارآفرینی شهر بندری هوشمند 16 تا 18 اسفندماه 96 با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی برگزار می‌شود. 

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد