جشنواره لباس کودک در پی نزدیک کردن بخش صنعت و دانشگاه به هم است

به گزارش فناوری فرهنگی، حمید قبادی، به اهداف برگزاری نخستین جشنواره لباس و طراحی پارچه برای کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: این جشنواره بر آن است تا با توجه به خلاء موجود در طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان و حساسیت و اهمیت این گروه در بخش صنعت پوشاک، همچنین نیاز شدید به طرح پارچه و لباس، الگوی مناسب و کیفیت مطلوب دوخت در این عرصه، فرصتی برای گردهمایی و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد و فضای رقابتی سالم و تخصصی در بین فعالان این حوزه، در جهت حمایت از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه فراهم آورد تا با ارائه آثار خود، سهمی در توانمندی صنعت پوشاک کودک و نوجوان داشته باشند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، توجه به لباس نوجوان را یکی از اهداف این کارگروه برشمرد و افزود: لباس‌های ایرانی، رده بندی سنی ندارند و ما برای نوجوانان، لباس مناسبی تولید نکرده‌ و تصور کرده ایم، تولید لباس برای این گروه سنی به کوچک کردن سایز محدود می شود در حالی که کسانی می توانند برای نوجوانان، لبتس طراحی و تولید کنند که دنیای آنها و روحیات انها را بشناسند.

قبادی با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره لباس کودک و نوجوان گفت: در مجموع ۳۹۰ اثر از زمان انتشار فراخوان به دبیرخانه ارسال شد که ۳۳۰ اثر به بخش طراحی لباس و ۶۰ اثر به طراحی پارچه مربوط می شود. از میان این آثار، ۲۵۸ اثر شامل ۲۰۰ لباس و ۵۵ طرح پارچه به مرحله دوم رسیدند و در نهایت ۱۰۰ لباس و ۵۵ طرح پارچه به جشنواره راه یافتند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، پیش از این و در گفتگو با مهر به این که مهم ترین نیاز طراحان و تولیدکنندگان لباس نوجوان، در اختیار داشتن مراکز عرضه است، اشاره و بیان کرده بود: ما در حال حاضر، ۱۵ مرکز را شناسایی کرده ایم. اما هنوز امکان عرضه در این مراکز وجود ندارد؛ از این رو قرار است در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، فضای عرضه بیشتری را برای تولیدکنندگان نوجوان فراهم آوریم چرا که تولیدکننده های ما بیش از این که به حمایت مالی احتیاج داشته باشند به فراهم کردن امکاناتی برای عرضه مناسب کارهای خود نیاز دارند و نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با این هدف برگزار می شود.

قبادی با اشاره به بخش های مختلف جشنواره لباس کودک و نوجوان گفت:آثار برگزیده در سالن شماره ۲ مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به نمایش درمی‌آید؛ علاوه بر این، برپایی کارگاه‌های آموزشی و ویترین ملی شامل نمایش آثار ۱۰ برند مطرح ایرانی در حوزه لباس کودک و نوجوان نیز  از بخش های دیگر جشنواره است. همچنین در بخش مسابقه زنده هم، ۱۶ گروه ۴ نفره شامل طراح، الگوساز، دوزنده و طراح پارچه حضور دارند تا به ارتقای دانش فنی و ایجاد ارتباط و تعامل سازنده میان بخش صنعت و دانشگاه کمک کنند.

نخستین جشنواره طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجرا شده، کارگاه‌های آموزشی، گفتگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی‌تا ۲۷ بهمن ماه جاری در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برپاست و  این رویداد در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجرا شده، کارگاههای آموزشی، گفتگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی برگزار می شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد