چرا فیس بوک باید در بلژیک جریمه بپردازد؟

به گزارش فناوری فرهنگی ، به نقل از وب سایت وی تری، از آنجا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین سرسختانه‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربران اینترنتی و نظارت بر فعالیت های آنها در فضای مجازی دارند، حالا رگولاتوری های بلژیک اعلام کرده اند که فیس بوک حق ندارد فعالیت کاربران این کشور را زیر ذره بین خود قرار دهد و وب گردی های آنان را نظارت و ردگیری کند و در صورتی که به این کار ادامه بدهد، باید به ازای آن ۲۵۰ هزار یورو جریمه پرداخت کند.

بنابر گزارش های منتشر شده، این غول تکنولوژی آمریکایی با استفاده از ترفندهای مختلف اینترنتی همچون Cookies ، scripts و plug-ins اطلاعات گوناگونی از کاربران را گردآوری می کرده و سپس آنها را تحت نظارت و بازرسی قرار می داده است.

طبق قانون کشور بلژیک، این اقدامات غیر قانونی و غیرمجاز بوده و دادگاهی که در این کشور به خاطر همین موضوع تشکیل شد، حکمی صادر کرده که در آن فیس بوک باید به ازای سواستفاده  از قوانین و نادیده انگاشتن حریم شخصی کاربران ، جریمه هنگفتی معادل روزانه ۲۵۰ هزار یورو بپردازد. در این دادگاه همچنین فیس بوک به پنهان کاری و عدم شفاف سازی در این خصوص متهم شده است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد