۲۶۰‌میلیارد‌تومان از بودجه فرهنگ کم شد

به گزارش فناوری فرهنگی، احد آزادی‌خواه؛ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با‌اشاره به سرنوشت جدول شماره‌۱۷ در بودجه سال‌۹۷ پس‌از تصویب در صحن‌علنی مجلس و آنچه که بر این جدول در زمان بررسی گذشت، توضیح داد: دولت در این لایحه پیشنهاد حذف جدول شماره‌۱۷ را ارائه داد و البته برخی ردیف‌های آن را ‌ذیل دستگاه‌های تعریف کرد؛ کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق بودجه نیز این موضوع را مورد‌بررسی قرار دادند و در نتیجه، بر‌سر حذف جدول توافق شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد تقسیم ارقام مندرج در جدول‌، که حدود ۲۶۰‌میلیارد تومان بود را میان شش‌دستگاه فرهنگی اجرایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی حوزه، حوزه هنری و… ارائه کرد اما این تصمیم کمیسیون فرهنگی در تلفیق مورد‌توجه قرار نگرفت و بودجه فوق به‌طور‌کل از حوزه فرهنگ خارج شد.

وی بیان کرد: ادعای نمایندگان ارائه‌دهنده تئوری خروج این بودجه از حوزه فرهنگ در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، این بود که دولت تخصیص مناسبی به این جدول نخواهد داد و این به‌ضرر فرهنگ تمام خواهد شد بنابراین بهتر است این بودجه به حوزه دیگری منتقل شود.

آزادی‌خواه اضافه کرد: هرچند ما معتقد بودیم این بودجه حتی در‌صورت تخصیص محدود باید در حوزه فرهنگ بماند اما به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته ارقام مندرج در این جدول به‌طور‌کل از حوزه فرهنگ خارج شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال‌۹۷ در مجلس با تاکید بر این‌که با خروج این بودجه از حوزه فرهنگ اوضاع این حوزه در‌ سال‌آینده به‌مراتب وخیم‌تر خواهد شد، اضافه کرد: اگرچه اقدامات فرهنگی موثری توسط ۶۰‌موسسه مردمی زیرمجموعه جدول شماره‌۱۷ انجام می‌گرفت اما نظر کمیسیون فرهنگی و دولت تقسیم این پول میان دستگاه‌های فرهنگی و کمک به این دستگاه‌ها به‌طرق دیگر بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خلاء نبود این مؤسسات در سال‌۹۷ در جامعه احساس خواهد شد، اضافه کرد: این اقدام ضربه محکمی بر پیکر فرهنگ به‌شمار می‌آید که جبران آن نیز بسیار سخت است. هرچند شخصا تلاش بسیاری برای نطق در صحن کردم تا رأی موافق نمایندگان را کسب کنم اما اجازه صحبت داده نشد

منبع:صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد