کتاب های “فناوری های صنعت رایاد” و “فناوری های صنعت پویانمایی ایران” تدوین شدند

به گزارش فناوری فرهنگی، این دوکتاب پس از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به توانمندی­های فناورانه شرکت­های فعال در این حوزه ها، در  دو نسخه فارسی و انگلیسی تدوین شدند.

در بخش مقدمه کتاب فناوری­های صنعت رایاد ضمن معرفی یادگیری مجازی، زیرساخت‌های رایاد در ایران، بسترها و زیرساخت‌های آموزش و یادگیری الکترونیک و درخت فناوری ترسیم شده تشریح شده است.

همچنین در بخش مقدمه کتاب فناوری­های صنعت پویانمایی به تشریح درخت فناوری ترسیم شده شامل فناوری­های پیش تولید، فناوری­های تولید، فناوری­های پس­تولید، فناوری­های نشر، توزیع، بازاریابی و تبلیغات و فناوری­های اکران پرداخته شده و توضیحاتی همراه با نمودار درخت فناوری ارائه شده است.

بخش دوم هر دو کتاب مذکور به معرفی توانمندی­های فناورانه شرکت­های فعال اختصاص دارد که این توانمندی­ها در قالب درخت فناوری تشریح­شده، جانمایی شده است و اطلاعات شرکت­های مذکور شامل موارد ذیل است:

  • نام و لوگوی شرکت
  • مشخصات افراد اصلی شرکت
  • ماموریت‌ها و فعالیت‌های اصلی شرکت
  • تصویر و مشخصات نمونه محصولات شرکت
  • اطلاعات کامل تماس شرکت
  • توانمندی­های فناورانه شرکت

شایان ذکر است شرکت‌های معرفی­شده در این کتاب­ها از طریق جست‌و‌جوی میدانی، اطلاعات مندرج در کتب نمایشگاهی-تخصصی مربوطه، شناسایی شده که پس از بررسی، اطلاعات مورد نیاز به روش خود‌اظهاری از شرکت‌های مذکور اخذ و جمع‌آوری شده است.

شایان ذکر است که نسخه انگلیسی این کتاب در دومین نشست فروم فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق ایران-کره جنوبی (IRAN-KOREA Second Cultural Technologies and Creative Industries Forum) در آگوست 2017 در سئول در اختیار شرکت­های کره ­ای قرار گرفته است.

امید است با نشر این کتاب گامی هر چند کوچک در جهت رشد و توسعه صنعت رایاد و پویانمایی و تعالی جایگاه بین­ المللی آن برداشته شود.

به ­استحضار علاقه­ مندان می­رساند که کتاب “فناوری­های صنعت بازی ایران” نیز به زودی در اختیار علاقه ­مندان قرار خواهد گرفت.

نسخه فارسی کتاب فناوری­های صنعت رایاد را از اینجا دانلود کنید.

نسخه فارسی کتاب فناوری­های صنعت پویانمایی را از اینجا دانلود کنید.

 منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد