بیت کوین صدای بیل گیتس را هم در آورد!

به گزارش فناوری فرهنگی، بیل گیتس، بیانگذار مایکروسافت و یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای دنیا، می‌گوید فناوری ارزهای رمزنگاری شده (رمز ارزها) باعث مرگ انسان‌ها شده است. گیتس پنهان نکرد از نظر او فناوری بلاک چین بیشتر از سودمند بودن، در حال متحول کردن جرائم مالی، تروریسم و معاملات مواد مخدر است که مستقیماً باعث مرگ انسان‌ها می‌شوند.

به نقل از CNBC، آقای گیتس در یک جلسه پرسش و پاسخ نسبت به رمز ارزها ابراز نگرانی کرد. به گفته او رمز ارزها به مجرمین کمک می‌کنند تا گردش مالی و معاملات خود را از دولت‌ها پهنان کنند.

«قابلیت اصلی رمز ارزها ناشناس ماندن است، فکر نمی‌کنم این چیز خوبی باشد. توانایی دولت‌ها در ردگیری پول شویی، فرار مالیاتی و منابع مالی تروریسم یک چیز خوب است. حالا از رمز ارزها برای خریدن فنتانیل (نوعی ماده مخدر) و دیگر مخدرها استفاده می‌شود، بنابراین این فناوری است که مستقیماً باعث مرگ انسان‌ها شده است. من معتقدم موج هیجانی پیرامون ICO و رمز ارزها برای آنهایی که به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند به شدت پرخطر است»

بیت کوین در میان تبهکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است و همین موضوع دولت‌ها را برای اعمال محدودیت در خرید و فروش آن ترغیب کرده است. حالا رمز ارزها به تبهکاران کمک می‌کنند گردش مالی خود را از دید پلیس و نهادهای امنیتی پنهان کنند که تعقیب آنها را دشوارتر می‌کند.

منبع:شهرخبر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد